Rubí convida a la ciutadania a planificar la mobilitat del municipi

29/01/2018 - 10:54

Els rubinencs i les rubinenques podran plantejar les seves propostes en el marc del procés participatiu que s’enceta.

L’Ajuntament de Rubí, amb el suport de la Diputació de Barcelona, està elaborant el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de la ciutat, un document que ha de definir les estratègies en matèria de mobilitat que s’aplicaran al municipi en els propers anys. Amb l’objectiu que el pla sigui el més ric possible, el proper dilluns s’iniciarà un procés participatiu obert a tota la ciutadania.

L’objectiu del PMUS és definir les estratègies de futur en matèria de mobilitat, en consonància amb el foment dels modes de desplaçament més sostenibles (a peu, en bicicleta i en transport públic), la cohesió social i la defensa del medi ambient. Tot plegat, garantint una millor qualitat de vida per a tots els que resideixen, treballen i desenvolupen les seves activitats a Rubí.

L'any 2014 es va dur a terme una diagnosi de la mobilitat al municipi, que s'ha actualitzat durant el 2017. Això ha permès conèixer quina és la situació actual pel que fa a la mobilitat a la ciutat, tant les deficiències com els punts forts. En la fase actual es proposen les mesures necessàries per assolir un model de mobilitat més segur, sostenible, equitatiu i eficient. En aquest sentit, el pla planteja un conjunt d’actuacions encaminades a donar més protagonisme als vianants i als ciclistes, a fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i a reduir l’ús del vehicle privat. 

Procés participatiu

Un cop l’equip redactor del PMUS ha proposat diferents accions per donar resposta als problemes de la mobilitat actual detectada durant la diagnosi del pla, ara l’Ajuntament vol implicar la ciutadania en aquesta nova fase de la redacció del PMUS amb l’objectiu de conèixer la seva opinió en relació a les diferents mesures plantejades. Per aquesta raó impulsa un procés participatiu, que s’inicia aquest dilluns.

Una bona planificació de la mobilitat és essencial per dissenyar una ciutat habitable, on prevalguin els models de transport més sostenibles i que vetlli pel benestar de tothom, des dels infants fins a la gent gran”, ha dit la regidora de l’Àrea de Serveis Territorials, Maria Mas. “I això cal que ho fem amb la complicitat de tota la ciutadania, per això encetem un procés participatiu obert a tots els rubinencs i les rubinenques”.

D’una banda, s’han convocat cinc sessions sectorials adreçades a diferents col·lectius (taxistes i transport públic urbà; CECOT i comerciants; persones amb diversitat funcional, AMPA i ciclistes; i gent gran), en les quals se’ls presentarà la diagnosi i les propostes del PMUS i s’obrirà un torn de paraula perquè els participants puguin plantejar les seves observacions.

I, de l’altra, s’han establert tot un seguit de punts de participació presencials a diferents equipaments del municipi on la ciutadania, a títol individual, podrà plantejar les seves aportacions al pla a través d’un qüestionari. Properament, els rubinencs i les rubinenques també podran respondre un qüestionari online.  


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Article
El soroll incideix en la qualitat de vida de les persones i, a més, pot provocar efectes nocius en la salut (foto: Ajuntament de Rubí)

El soroll incideix en la qualitat de vida de les persones i, a més, pot provocar efectes nocius en la salut (foto: Ajuntament de Rubí)

L’Ajuntament vol impulsar una ordenança que reguli el soroll i les vibracions. El document tindrà per objecte concretar els instruments jurídics i tècnics necessaris perquè es pugui donar una resposta adequada a les inquietuds de la ciutadania vers la contaminació acústica, amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida. Les persones que vulguin fer les seves aportacions ho poden fer fins al 7 de març a través de la plataforma Participa Rubí.

Article

L’Ajuntament de Rubí informa que s'ha instal·lat més d’una vintena d’aparcabicicletes a l’exterior de diverses escoles i equipaments de la ciutat per promoure l’ús d’aquest vehicle, tot i que són d’ús exclusiu per a personal municipal. L’actuació s’emmarca en Pla director de la bicicleta, que vol promoure l'ús de la bici i el patinet elèctric enfront del cotxe.

Article

El projecte permetrà produir més de 2 GWh anualment, reduir més de 528 tones de CO2 i estalviar 340.000 euros a l’any

Butlletí