Punt i seguit per al projecte Gesmopoli

La Generalitat es compromet a donar continuïtat als gestors de mobilitat
Redacció
17/10/2008 - 00:00
Gesmopoli acaba el seu camí oficial el proper 31 d'octubre de 2008. Han estat tres anys de feina conjunta entre els agents dels polígons industrial que tot just ara comencen a donar els seus fruits per millorar la qualitat del desplaçament entre el domicili i la feina dels treballadors i les treballadores | Consulta l'especial de Sostenible.cat sobre Gesmopoli

El secretari de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, es va comprometre ahir a trobar una solució per donar continuïtat als gestors de mobilitat creats en el marc del projecte Gesmopoli, projecte de mobilitat als polígons industrials que es troba ara mateix en la seva recta final després de tres anys de feina a sis polígons catalans. Durant la conferència final del projecte, Nadal va assegurar que "Gesmopoli no s'acaba aquí, això és un punt i seguit, no un punt i final".

De fet, la intervenció del secretari de Mobilitat va donar resposta als desitjos expressats per tots els participants de la jornada organitzada pel Servei de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, que ha liderat aquest projecte pioner al nostre país. Precisament, Joan Antoni Baron, diputat de Medi Ambient de la Diputació, va obrir la jornada valorant molt positivament el paper que han jugat els gestors de mobilitat en tot el projecte, assegurant que aquesta figura s'hauria de mantenir un cop finalitzi el projecte el proper 31 d'octubre. "Al llarg d'aquests tres anys", va explicar Baron, "hem aconseguit posar d'acord a tots els agents i fer una diagnosi de la situació en què es trobava la mobilitat a cada polígon industrial, i els gestors han estat una figura clau per aconseguir-ho".

Un primer pas en la bona direcció
En aquest sentit, Domènec Cucurull, cap del Servei de Medi Ambient, va destacar que una de les principals virtuts del projecte Gesmopoli ha estat el "treball en col·laboració de tots els actors per solucionar el repte de la mobilitat", un procés que tot i que a vegades no ha estat fàcil, "ha estat enriquidor". Ara, quan el projecte arriba al seu final, "volem que Gesmopoli sigui aplicable i replicable, i que continuï en el futur". Pel que fa als gestors de mobilitat, Cucurull va afirmar que amb la seva feina s'havia aconseguit "tot un background d'experiència que s'ha d'aprofitar en el futur".

La conferència final del projecte va servir també per copsar les opinions dels socis i els representants de les meses de mobilitat de cada un dels sis polígons participants en el projecte -el Pla (Baix Llobregat), Santiga (Vallès Occidental), Beuló (Osona), Aeroport de Girona, Segre (Lleida) i Agroreus (Baix Camp)-.

Totes les intervencions van destacar la metodologia seguida pel projecte, amb la creació de meses de mobilitat on hi tinguessin cabuda tots els agents que intervenen al polígon (ajuntaments, sindicats, empreses...) per treballar conjuntament. I totes van estar també d'acord en assenyalar que la figura del gestor de mobilitat ha estat clau per organitzar i dinamitzar la presa d'acords. I un comentari final que es repetia en cada una de les intervencions: Gesmopoli ha estat un èxit, però encara queda molta feina a fer per millorar la mobilitat als polígons industrials.

Etiquetes: 
AdjuntMida
Image icon gesmopoli_logo.jpg6.27 KB

Relacionats

Notícia

El ple de l'Ajuntament de Reus ha aprovat de manera inicial el passat divendres, 5 de maig el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, així com sotmetre a exposició pública el document i l'estudi ambiental estratègic.

Butlletí