Primers usuaris de la T-verda

Font: AMB.cat

02/12/2017 - 09:40

Un total de 249 sol·licituds, des del passat 2 d'octubre, de les quals 202 ja han estat validades pel servei i admeses a tràmit. Aquest és el balanç de les primeres sol·licituds de la targeta T-verda metropolitana, que ofereix tres anys de transport públic gratuït a canvi de desballestar un cotxe antic contaminant.

La nova seu d'AMB Informació ha estat l'escenari de l'acte de lliurament d'aquest títol a càrrec del vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, que ha agraït, en nom de l'AMB, la sensibilitat i la iniciativa de fer aquest pas per part de totes les persones que ja han fet la sol·licitud. També ha destacat la importància de fer un canvi d'hàbits en la mobilitat i l'incentiu que fa l'administració per promoure'ls.

Tipologia de les sol·licituds

El 55% dels usuaris que han demanat la T-verda metropolitana tenen més de 50 anys, mentre que la franja d'edat compresa entre els 18 i els 29 anys és la que registra menys sol·licitants. De les 202 sol·licituds acceptades, hi ha 25 ciutadans que han decidit cedir l'ús de la T-verda i que, tal com permet la normativa, una persona del seu nucli familiar en sigui la beneficiària. 

Fins ara, ja han demanat el títol ciutadans de 20 municipis. Si n'analitzem la distribució geogràfica, els municipis metropolitans amb més demanda són: Barcelona, amb un total de 138 sol·licituds; l'Hospitalet de Llobregat, amb 8; Badalona, Sant Boi de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet, amb 7 sol·licituds cadascun. També s'han rebut sol·licituds de Viladecans, Sant Joan Despí, Sant Cugat del Vallès o Cerdanyola del Vallès, entre d'altres.

Pel que fa als vehicles, de les 202 sol·licituds acceptades, 186 corresponen a turismes i 16 a ciclomotors. Sobre el combustible predominant dels vehicles desballestats, destaca la gasolina. 


 

Relacionats

Notícia

Les ZBE són àrees on es restringeix l'accés i la circulació dels vehicles més contaminants, segons l'etiqueta o distintiu ambiental de cada vehicle, i també depenent dels fenòmens meteorològics que puguin afectar o empitjorar les condicions de qualitat de l'aire. 

Notícia

El Ple de l'Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda a la modificació de l’ordenança municipal que regula la ZBE per donar cobertura als sectors de població amb rendes més baixes. A més, s’amplia el nombre d’autoritzacions per a l’ús ocasional dels vehicles i per als professionals amb una edat propera a la jubilació que utilitzen el vehicle per treballar.

Notícia

Només Barcelona, l'Hospitalet i Sant Cugat del Vallès limiten la circulació dels vehicles més contaminants, perquè van començar a fer-ho abans que existís la llei del canvi climàtic que obliga els municipis de més de 50.000 habitants a tenir ZBE.

Butlletí