Primers usuaris de la T-verda

Font: AMB.cat

02/12/2017 - 09:40

Un total de 249 sol·licituds, des del passat 2 d'octubre, de les quals 202 ja han estat validades pel servei i admeses a tràmit. Aquest és el balanç de les primeres sol·licituds de la targeta T-verda metropolitana, que ofereix tres anys de transport públic gratuït a canvi de desballestar un cotxe antic contaminant.

La nova seu d'AMB Informació ha estat l'escenari de l'acte de lliurament d'aquest títol a càrrec del vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, que ha agraït, en nom de l'AMB, la sensibilitat i la iniciativa de fer aquest pas per part de totes les persones que ja han fet la sol·licitud. També ha destacat la importància de fer un canvi d'hàbits en la mobilitat i l'incentiu que fa l'administració per promoure'ls.

Tipologia de les sol·licituds

El 55% dels usuaris que han demanat la T-verda metropolitana tenen més de 50 anys, mentre que la franja d'edat compresa entre els 18 i els 29 anys és la que registra menys sol·licitants. De les 202 sol·licituds acceptades, hi ha 25 ciutadans que han decidit cedir l'ús de la T-verda i que, tal com permet la normativa, una persona del seu nucli familiar en sigui la beneficiària. 

Fins ara, ja han demanat el títol ciutadans de 20 municipis. Si n'analitzem la distribució geogràfica, els municipis metropolitans amb més demanda són: Barcelona, amb un total de 138 sol·licituds; l'Hospitalet de Llobregat, amb 8; Badalona, Sant Boi de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet, amb 7 sol·licituds cadascun. També s'han rebut sol·licituds de Viladecans, Sant Joan Despí, Sant Cugat del Vallès o Cerdanyola del Vallès, entre d'altres.

Pel que fa als vehicles, de les 202 sol·licituds acceptades, 186 corresponen a turismes i 16 a ciclomotors. Sobre el combustible predominant dels vehicles desballestats, destaca la gasolina. 


 

Relacionats

Entrevista

 

Martin Williams és científic del grup de recerca de medi ambient del King’s College de Londres i consultor internacional sobre contaminació de l’aire. El doctor Wiliams ens ofereix una mirada internacional d’un dels principals problemes globals de salut pública. Analitza la problemàtica del diferents contaminants i els principals obstacles per arribar a acords internacionals efectius. Va ser ponent destacat al I Congrés de Qualitat de l’Aire celebrat a Sabadell.

Notícia

Prop d’un centenar de ponents de relleu científic nacional i internacional han començat a exposar, entre aquest 24 i 25 d'octubre a Sabadell, la darrera hora de l’estat de la qüestió en urgència ambiental, en el marc del Primer Congrés de l’Aire. Fira Sabadell acull aquest primer simposi on es plantegen les eines de gestió i normatives d’implantació urgent per a una millora de la qualitat de l’aire de la societat.

Article

Per salut, perquè el planeta ho necessita i perquè cal actuar davant l’emergència climàtica, l’1 de gener de 2020 entrarà en vigor la zona de baixes emissions (ZBE) permanent. Aquesta mesura limitarà la circulació dels vehicles més contaminants, reduirà un 15% les emissions de NO2 i millorarà la qualitat de l’aire. L’any 2018 la contaminació va provocar la mort de 351 persones a la ciutat.

Butlletí