Plaques fotovoltaiques a Vilanova del Camí

Font: Ajuntament de Vilanova del Camí

09/05/2023 - 10:07

L'Ajuntament de Vilanova del Vallès ha acabat la instal·lació de plaques fotovoltaiques per a subministrament a equipaments municipals.

S'acaba la instal·lació i es connecta l'aplicació informàtica de monitorització, d'aquesta manera es fa realitat un sistema fotovoltaic d'autoconsum compartit a l'edifici de l'escola de la Falguera a Vilanova del Camí.

Aquesta instal·lació permetrà generar energia elèctrica a través de l'ús de panells solars de forma sostenible i neta, la qual cosa reduirà la nostra dependència de fonts d'energia no renovables i ajudarà a preservar el medi ambient.

Cal destacar que aquest sistema està dissenyat per a l'autoconsum compartit, el que significa que l'energia generada serà repartida entre els equipametnts municipals de major consum elèctric. Això permetrà reduir els costos d'energia, minimitzar la petjada de carboni i millorar l'eficiència energètica dels edificis públics. S'han instal·lat 301 panells solars ocupant la totalitat de la coberta de l'edifici amb una potència màxima de 135kWp capaços de produir pràcticament 190MWh a l'any, l'equivalent al consum de 58 habitatges.

L'alcaldessa, Yolanda Lorenzo, valora molt positivament aquesta posada en marxa "estem molt contents de poder posar en marxa aquesta actuació que té un clar benefici sostenible per al nostre poble. A més, amb aquesta intervenció es pretén reduir la despesa elèctrica i sobretot reduir la contaminació produïda per la producció d'energies fòssils i reducció de la petjada de carboni". 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Fins a 200 de llars molletanes es podran beneficiar dels excedents d’energia que generen les instal·lacions solars municipals. Al llarg d’aquest 2026, sortirà una convocatòria pública on les persones interessades podran inscriure's. L'adjudicació es farà per sorteig.

Notícia

Aquests dies s’estan col·locant plaques a l’Escola Palau d’Ametlla, el Teatre Margarida Xirgu i el CEM Les Vernedes. El projecte compta amb una subvenció de la Diputació de Barcelona i, un cop siguin efectives a partir de mitjans d'aquest any, comportaran un estalvi econòmic d’uns 47.000 euros anuals.

Article

L'Ajuntament de Súria avança el projecte de parc solar del dipòsit salí vell, després de la instal·lació de les plaques fotovoltaiques.

Butlletí