Olesa engega una campanya per evitar sorolls nocturns que destorbin el descans veïnal

21/07/2018 - 08:34

Els destinataris de la campanya no només són els ciutadans i ciutadanes d’Olesa, sinó també els propietaris de bars i restaurants i botigues de proximitat.

Sota el lema “No et passis” l’Ajuntament d’Olesa impulsa una campanya que vol aconseguir la complicitat de la ciutadania per evitar que les activitats d’oci nocturn destorbin el descans de la gent en les nits d’estiu. L’objectiu és fer compatible durant les nits de l’època estival la més alta ocupació de l’espai públic i les terrasses de bars i restaurants amb el dret al descans dels veïns i veïnes d’Olesa. Per fer-ho possible els destinataris de la campanya no només són els ciutadans i ciutadanes d’Olesa, sinó també els propietaris de bars i restaurants i botigues de proximitat.

El lema de la campanya, “No et passis”, vol incidir sobretot en el concepte que no es vol prohibir en cap cas que la gent faci ús de carrers, places i terrasses durant la nit sinó aconseguir que l’activitat que es faci en aquests espais no produeixi un soroll excessiu que suposi un destorb per al descans dels seus convilatans i convilatanes.  Per exemple, si estem amb un grup d’amics i amigues xerrant a una terrassa o en un banc d’una plaça, cal intentar no alçar massa la veu o no posar música en un volum alt. Si hi som amb els nostres fills i filles, mirar que no facin massa soroll amb patins i/o pilotes. O si el que fem és circular en cotxe, no fer accelerades brusques o posar la música a un volum inadequat.

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ja regula mitjançant ordenances municipals l’excés de sorolls en espais públics i privats. Per tant, aquesta campanya no pretén incidir en aquests casos sinó en els sorolls que es generen en la quotidianitat del dia a dia i dels que potser la gent no n’és prou conscient, segons ha destacat la cap dels serveis de Cultura i Lleure, Montse Muñoz.

Els possibles sorolls molestos en els quals incideix la campanya són diversos. En una imatge gràfica que simula un cartell de “No molestar” similar als que hi ha als hotels, els missatges de la campanya diuen “Abaixa el volum. Respecta el veïnal”, “No amplifiquis. Utilitza els auriculars”, “No cridis. Parla en veu baixa”, “No acceleris. Minimitza els sorolls quan condueixis” i “No patinis. Deixa l’skate o el patinet a casa”.

Montse Muñoz ha insistit que són missatges que giren al voltant d’accions quotidianes que es poden en els espais públics, i que en cap són aplicables a les festes que aquest mes de juliol tenen lloc a diferents barris d’Olesa.

A banda dels mitjans de comunicació i xarxes socials municipals, la campanya “No et passis” es difondrà entre la ciutadania i els propietaris de bars, restaurants i botigues de proximitat a través dels i les agents cíviques.


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Els dies 14 i 15 d'octubre del 2020 s'emetrà en streaming i des de Sant Cugat del Vallès la 3a edició d’acusti.cat, el Congrés d’Acústica de Catalunya. L'esdeveniment comptarà amb diverses activitats de debat i reflexió paral·leles entorn els reptes i dilemes al voltant de la problemàtica del soroll. 

Notícia
En el Dia Internacional de la Sensibilització envers el Soroll
Foto: Betevé

Foto: Betevé

​El 29 d'abril se celebra el Dia Internacional de la Conscienciació sobre el Soroll, que té per objectiu preservar l'ambient acústic i evidenciar les molèsties que el soroll genera a la nostra salut. Les dades dels ajuntaments de Barcelona i Terrassa mostren reduccions significatives del soroll durant les primeres setmanes de confimanent.

Article

​El 29 d'abril se celebra el Dia Internacional de la Conscienciació sobre el Soroll, que té per objectiu preservar l'ambient acústic i evidenciar les molèsties que el soroll genera a la nostra salut.​

Butlletí