Montcada i Reixac disposa aquest estiu 7 refugis climàtics

28/06/2023 - 08:15

Es tracta d’espais interiors i exteriors accessibles que, durant episodis climàtics extrems, proporcionen confort tèrmic.

Montcada i Reixac manté aquest estiu els 7 refugis climàtics del 2022 i que són la plaça Joan Fuster (Pla d’en Coll) i sis equipaments: la Biblioteca Elisenda (Tarragona, 32), l’edifici de l’Ajuntament (Av. Unitat, 6), la Casa de la Vila (Major, 32), l’Espai Cultural Kursaal (Masia, 39), la seu de Desenvolupament Econòmic Local (Alt de Sant Pere, 73) i el Casal de Gent Gran Casa de la Mina (Av. Unitat, sn).

La xarxa metropolitana de refugis climàtics és un projecte de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que atorga la certificació de refugis climàtics a espais interiors amb climatització o bé, exteriors que disposin de zones d’ombra, bancs, espais d’estada i una font, a més de tenir una ubicació accessible. Els refugis climàtics permeten a la ciutadania refugiar-se de les temperatures extremes dels mesos càlids, en especial durant les onades de calor com les que s’estan vivint aquests dies.


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

S'han instal·lat a la Plaça de les Mallorquines i al Parc de la Riera d’en Font.

Notícia

El sistema d'ombra serà desmuntable, de coberta lleugera subjecta amb cablejat, permeables a l'aire i resistents al vent.

Article

Els microrefugis climàtics són espais que permeten una estada curta i gratuïta, especialment pensats per facilitar una resposta ràpida i distribuïda territorialment davant les altes temperatures

Butlletí