Més de 400 nens i nenes de Girona venen al mercat dels productes dels seus horts escolars

07/06/2018 - 08:02

Hi ha participat l'alumnat de tretze centres educatius de la ciutat. ​

Més de 400 nens i nenes de Girona han venut els productes dels horts escolars dels seus centres educatius al Mercat del Lleó. L’alumnat ha posat la parada al costat dels pagesos i les pageses que ho fan habitualment a la plaça de Francesc Calvet i Rubalcaba. A banda de la venda de verdures i hortalisses, els alumnes han aprofitat l’activitat per visitar el mercat cobert i per portar a terme diverses iniciatives preparades amb la col·laboració d’Enginyeria Sense Fronteres.

Un total de 13 centres educatius, amb 20 grups classe de primària i secundària, han participat a l’activitat: l’escola Eiximenis, l’escola Montjuïc, l’escola d’educació especial Font de l’Abella, l’escola Àgora, l’escola Joan Bruguera, l’escola Dalmau Carles, l’escola Sagrada Família, l’escola El Bosc de la Pabordia, l’escola Migdia, l’escola Maristes, l’escola Montessori-Palau, l’institut Carles Rahola i l’escola 9 de Quart.

Des de l’any 2008, l’Ajuntament de Girona porta a terme el projecte de suport als horts de les escoles de la ciutat. L’objectiu d’aquest projecte és introduir l’alumnat en el món de l’horticultura i facilitar que totes les escoles puguin tenir un hort. Els nens i nenes aprenen a conrear la terra, coneixen les diferents verdures i hortalisses que s’hi poden plantar i saben quin és el moment més adequat per recollir-les i consumir-les.

Girona, com a Ciutat Educadora, promou de manera activa l’educació per la salut i la participació de tots els seus habitants en bones pràctiques de desenvolupament sostenible, i el projecte d’horts escolars i la venda de productes al mercat en són un bon exemple.


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Ja hi ha una quarantena de pobles i ciutats que han aprovat la moció “Per la sobirania energètica i per sortir de l’oligopoli: impulsem l’autoprovisió d’electricitat renovable dels ens locals

Notícia

Es tracta d’una de les millores previstes en el sistema de recollida de residus per aquells grans blocs de pisos o amb habitatges molt petits que els toca el model porta a porta. S’han retirat els contenidors oberts que encara hi havia al carrer dels Jocs Olímpics i al carrer de Josep Maria Prat i Roca. 

Notícia

Aquesta actuació es realitza en el marc de la gimcana per a descobrir la biodiversitat urbana de la ciutat, “Secrets veïnals”, que es va iniciar el passat mes d’abril. Per a portar a terme aquesta acció s’han organitzat una desena de tallers i s’ha elaborat una guia pràctica disponible en línia.

Butlletí