Granollers aprova un Pla d’emergència en situacions de sequera

01/09/2022 - 10:00

El consum d’aigua per habitant actualment es troba per sota dels màxims permesos en situacions de nivell d’alerta i excepcionalitat.

L’Ajuntament ha aprovat inicialment, per unanimitat en el ple de juliol, el Pla d’emergència en situacions de sequera del municipi de Granollers. El pla recull els consums de 2017, 2018 i 2019 per part de diferents usuaris del municipi (habitatges, comerços, indústries...), així com l’ús per al reg o la neteja de carrers amb aigua no potable. També avalua quins han de ser els consums en cas de situacions d’alerta per eventuals sequeres i contempla un seguit de mesures a dur a terme per reduir els consums d’aigua.

El consum mitjà d’aigua, actualment, és de 216 litres al dia per habitant, incloent els consums industrials; per tant, Granollers té un consum d’aigua inferior als màxims permesos en situacions de nivell d’alerta i excepcionalitat per sequera.
 

Mesures per a la reducció del consum i dels recursos hídrics

El pla preveu un centenar de mesures: algunes de caràcter preventiu, altres continuades que s’iniciaran en fase de normalitat i prealerta, i altres que es posaran en marxa en cas de sequera, diferenciades segons la situació sigui d’alerta o d’excepcionalitat, amb diferents graus d’emergència. Trobem mesures relacionades amb la gestió de la demanda, enfocades a la reducció de consums superflus, bé sigui amb campanyes de conscienciació, bé amb l’increment de les tarifes. I altres actuacions relacionades amb la gestió dels recursos hídrics i les instal·lacions, com la reducció de la pressió de l’aigua, possibles restriccions, obtenció de recursos alternatius per a l’abastament, creació de nous pous o aprofitament de pous d'aigua no potable per al reg.


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Article

El projecte preveu desplegar-se en un període de 20 anys amb una inversió de 36 M€, que permetrà, entre d’altres, renovar 73 km de canonades d’aigua

Article

Lliurats els premis del VII Concurs de Dibuix “Descobreix el riu”, dedicat al blauet

Article

Nova campanya de sensibilització sobre la importància de preservar l’aigua realitzada per l'Ajuntament de Granollers.

Butlletí