Girona unirà els barris del Pont Major i Campdorà amb un nou carril bici

Font: Ajuntament de Girona

16/03/2018 - 10:08

El projecte, que té un pressupost global de més de 550.000 euros i que compta amb una subvenció europea del programa Interreg, inclou també la millora de la senyalització i les infraestructures d'observació i accés als espais naturals del riu Ter.

L’Ajuntament de Girona crearà un nou carril bici a la ciutat per unir els barris del Pont Major i Campdorà. Aquesta actuació s’inclou dins d’un projecte de foment i recuperació de l’espai fluvial del riu Ter que compta amb una subvenció europea dins del programa Interreg V A Espanya-França-Andorra POCTEFA 2014-2020.

Concretament, s’executarà la via verda ciclista des de Pont Major fins al límit nord del terme municipal de Girona a Campdorà i es millorarà la senyalització i les infraestructures d’observació i accés als espais naturals del riu Ter. També es promouran activitats ciutadanes de descoberta dels valors fluvials, amb l’objectiu de crear un producte turístic singular al voltant de les rutes fluvials sota el distintiu Club del Riu, que vincularà les tres ciutats participants del projecte europeu: Girona, Lleida i Perpinyà. A més, es portaran a terme diferents actuacions d’arranjament de la vegetació de ribera i d’eliminació de plantes invasores als marges del Ter.

L’inici de les actuacions en aquest punt van encaminades a complir dos objectius molt importants per a nosaltres: per una banda, treballar de forma rigorosa per la mobilitat sostenible fent un nou carril pedalable a la ciutat, i per l’altra, fer-ho exercint de capitalitat amb un treball conjunt supramunicipal, en aquest cas amb Celrà, per connectar els dos municipis amb carril bici”, ha explicat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas.

Tal com ha explicat el regidor d’Urbanisme, Mobilitat, Activitats i Via Pública de l’Ajuntament de Girona, Joan Alcalà, un cop concedida la subvenció, properament es redactarà el projecte del tram de carril bici que va des del pont de l’Aigua a Pont Major fins a la zona del Congost, al límit entre el barri de Campdorà i Celrà. Complementàriament a aquest tram, ja s’ha redactat i aviat es licitarà el tram de carril bici que passarà per sota del pont de l’Aigua i que connectarà la via pedalable ja executada a Pont Major amb el futur carril bici que s’ha presentat avui. 

Aquestes actuacions formen part del projecte “Turisme transfronterer fluvial i sostenible – Têt, Ter Fluvià i Segre (TTFS)”, que ha resolt recentment i que s’ha aprovat en la segona convocatòria del programa Interreg V A Espanya-França-Andorra POCTEFA 2014-2020. Aquest projecte s’executarà entre els anys 2017 i 2020 i està liderat per la Comunitat Urbana Perpignan-Mediterraneé i hi participen com a socis l’Ajuntament de Girona, el Consorci del Ter, l’Ajuntament de Lleida, Turisme de Lleida i l’Oficina de Turisme de Perpinyà. En aquest sentit, el regidor de Paisatge i Hàbitat Urbà de l’Ajuntament de Girona, Narcís Sastre, ha volgut destacar el paper de dos organismes com el Consorci de les Vies Verdes de Girona i el Consorci del Ter (en especial amb la Ruta del Ter) per a la promoció del nou projecte en aquest espai fluvial de la ciutat.

El projecte global puja a 2.226.856,35 euros, dels quals 1.473.456,62 euros corresponen a la sol·licitud total del FEDER. La part de l’Ajuntament de Girona en el projecte té un pressupost global de 552.836,50 euros, dels quals 359.343,07 euros corresponen a la subvenció europea i la resta correspon a contribució pròpia. L’objectiu general del projecte POCTEFA “TTFS” és contribuir a la sensibilització ambiental i ciutadana sobre els valors naturals dels rius en espais urbans, facilitar l’accés i ús ciutadà dels espais fluvials i la creació de productes turístics fluvials sostenibles on el nexe són els rius pirenaics i mediterranis. 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Hi haurà tres models adaptats a les particularitats de cada barri: els contenidors intel·ligents, el porta a porta i les àrees temporals de recollida. L’objectiu és millorar l’índex de reciclatge de la ciutat, que el 2022 se situava al 51,94%, i apostar per la reducció i reutilització com a mesures. Es faran reunions amb les associacions de veïns i veïnes i una campanya comunicativa als barris per explicar totes les novetats

Notícia

Un servei 24 hores, 365 dies a l’any, 250 bicicletes i 21 estacions repartides per la trama urbana. Les dades de l’estrena de la primera fase del servei públic de bicicleta compartida impulsat des de l’Ajuntament de Reus amb l’encàrrec a l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis.

Article

Participants de l'Assemblea Ciutadana pel Clima de Catalunya expliquen la seva experiència en les sis sessions.

Butlletí