Espanya no avança en el seu objectiu de reduir emissions

Font: OTEA

02/01/2025 - 11:03

Són les conclusions de l'informe de les emissions avançades de gasos d'efecte hivernacle a Espanya de l'any 2024.

L'informe ha estat elaborat per l' Observatorio de la Transición Energética y la Acción Climática (OTEA) que té com a objectiu aportar dades i anàlisi de qualitat per al seguiment de la descarbonització a Espanya i de les seves implicacions econòmiques, socials i ambientals. La missió i la filosofia d'OTEA és aportar una informació fiable, actualitzada i de fàcil accés per a tota la societat.

L'informe examina l'evolució de les emissions i destaca que els objectius de descarbonització s'han estancat. Hi ha hagut avanços en el sector elèctric gràcies a les energies renovable, però l'augment en el consum de petroli i gas ha compensat aquestes millores. Les emissions del sector del transport són el principal motiu de preocupació.

L'informe destaca que es fan necessàries mesures urgent i efectives per reduir les emissions.

 


 

Categories: 

Relacionats

Entrevista
Jorge Riechmann, filòsof i ecologista

Notícia

Han finalitzat els treballs d’adaptació i millora de l’Espai CalvetViu, amb la plantació de la vegetació prevista en el projecte. Les intervencions han permès renaturalitzar un espai urbà a l'urbanització del Calvet que es trobava degradat, eliminant el paviment existent i recuperant el sòl natural. A partir d’aquesta base s’ha adequat l’entorn per millorar-ne tant la funcionalitat ecològica com l’ús social.

Article

El passat 5 de febrer es va inaugurar el refugi climàtic del pati de l'escola Marià Fortuny, el primer dels quatre construïts amb el projecte de renaturalització de la ciutat, RENATUReus. 

Butlletí