Els municipis proposen limitar el trànsit per estalviar energia

02/03/2011 - 00:00

Limitar el trànsit al centre de les ciutats, per exemple a través del sistema que cotxes amb matrícules parells circulin uns dies i les matrícules imparells un altre, per estalviar energia. Una altra opció: controlar la il·luminació en els edificis públics com les conselleries, poliesportius, piscines, centres d'oci i espais administratius. Aquestes són dues mesures que des de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, la FEMP, proposarà al Govern central com a mesures per estalviar energia i reduir la contaminació en el marc de la reunió que el president de l'entitat, Pedro Castro, ha mantingut aquest 1 de març amb el ministre d'Indústria, Miguel Sebastián

El departament que dirigeix Miguel Sebastián assegurava la setmana passada que està obert a escoltar les mesures addicionals que es puguin adoptar en col·laboració amb els ajuntaments i les comunitats autònomes abans que s'aprovi el Pla d'Estalvi Energètic. Aquesta setmana també es trobarà amb representants de les comunitats autònomes.

Restringir el trànsit a les ciutats es podria fer amb mesures que ja s'han aplicat a altres llocs, com per exemple la limitació de l'ús de vehicles amb matrícules parells uns dies i imparells altres dies. Una mesura que permetria reduir la contaminació al centre de les ciutats i que inevitablement comportaria una major coordinació dels transports públics.

El Govern central va acordar limitar amb caràcter temporal la velocitat màxima a totes les autopistes a 110 quilòmetres per hora com a mesura d'estalvi energètic. L'objectiu és disminuir un 15% el consum de gasolina i un 11% el de gasoil. Aquesta mesura es completarà amb una reducció de fins un 5% en les tarifes de Renfe.

Notícies relacionades: 

Catalunya es suma a la limitació de la velocitat a 110 km/h a les autopistes per estalviar petroli 

 

Relacionats

Opinió

Les ciutats són l’escenari del repte social, ambiental i econòmic que suposa la mobilitat sostenible. És el moment d’aplicar noves fórmules com l’ús compartit de vehicles, el foment de la bicicleta, els desplaçaments a peu o models urbanístics com les superilles; i també de promoure eixos verds i transports col·lectius electrificats.

Article

El títol premia les construccions que mantenen un compromís amb la sostenibilitat, mitjançant l’eficiència energètica i el baix impacte ambiental. Leed és l'acrònim en anglès de Lideratge en Energia i Disseny Ambiental, és el reconeixement que es dóna, des de l’US Green Building Council, a aquells edificis que s’adapten al disseny sostenible i a l’eficiència energètica. En el cas del Camp del Ferro, s'ha rebut en la categoria més alta, Leed Gold.

Butlletí