El Vendrell proposa els equipaments culturals com a refugis climàtics

21/07/2025 - 08:00

Sota el lema "El refugi és la cultura".

Davant l’augment de les temperatures durant els mesos d’estiu i amb la voluntat de garantir espais segurs, frescos i accessibles per a tothom, l’Ajuntament del Vendrell ofereix diversos equipaments culturals del municipi com a refugis climàtics.

Aquest estiu, sota el lema "El refugi és la cultura", els següents espais oferiran un entorn confor-table, climatitzat i obert a la ciutadania:

• Biblioteca Terra Baixa
• Sala Portal del Pardo
• Museu Apel·les Fenosa
• Museu Deu
• Casa nadiua de Pau Casals
• Museu Àngel Guimerà
• Sala de lectura de Coma-ruga
• Museu del Tabaris
• Museu Pau Casals

Aquests equipaments, a més de proporcionar un refugi davant la calor, són espais de coneixement, patrimoni i convivència, amb activitats culturals, exposicions i serveis pensats per a totes les edats. Per a més informació sobre horaris i activitats de cada equipament, es pot consultar el web municipal i les xarxes socials dels respectius espais.

Aquests espais han estat declarats per l’Ajuntament del Vendrell com a refugis climàtics. La llista completa d’aquests espais al nostre municipi es pot consultar a:
https://interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/proteccio_civil/refugis-climatics/index.html

Amb aquesta iniciativa, el Vendrell se suma a l’estratègia de resiliència climàtica urbana, aprofitant el valor dels equipaments culturals com a centres de benestar comunitari i protecció ambiental.

A més, com a mesura complementària, l’Ajuntament del Vendrell està enllestint la instal·lació de fonts d’aigua que s’ubicaran als centres cívics del Vendrell i de Coma-ruga, així com al propi edifici de l’Ajuntament de la Plaça Vella i a la Biblioteca pública Terra Baixa.

 


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament de Sant Feliu de Codines posa en marxa una prova pilot de transport als refugis climàtics fins al 7 de setembre

Notícia

L’Ajuntament de Cubelles recorda la importància de protegir-se de la calor durant els episodis de temperatures extremes.

Notícia

Tot a punt per iniciar les obres del projecte RENAT3R per transformar paisatges fluvials en zones verdes a El Vendrell.

Butlletí