El túnel de Bracons, el tercer més llarg de Catalunya, trenca l'aïllament entre Osona i la Garrotxa

L'obra ha tingut un cost de més de 300 milions d'euros
Redacció
03/04/2009 - 00:00

A partir de les quatre de la tarda d'aquest divendres 3 d'abril, els vehicles començaran a circular pel tram entre Torelló (Osona) i Sant Esteve d'en Bas (Garrotxa) de l'eix Vic-Olot (C-37), una obra que millorarà les comunicacions entre Osona i la Garrotxa, dues comarques fins ara molt aïllades per carretera.

L'obra, que ha tingut un cost de més de 300 milions d'euros, conté com a element més singular el nou túnel de Bracons, que amb una longitud de 4,5 km és el tercer més llarg del país, després dels de Vielha i el Cadí. Encara, però, queden pendents d'executar les variants d'Olot i les Preses (Garrotxa).

La inauguració de l'eix Vic-Olot tanca un procés de més de deu anys d'obres repartides en diferents fases i diverses modificacions. El president de la Generalitat, José Montilla, i el conseller de Política Territorial i Obra Pública, Joaquim Nadal, inauguren l'obra.

Oposició ecologista
Els ecologistes, liderats pel col·lectiu Salvem les Valls, s'han oposat a l'obra per l'impacte ambiental que pot causar a la zona volcànica de la Garrotxa i altres espais d'interès natural. Algunes alternatives plantejades eren millorar la C-63 o la via que uneix Vic i Olot pels túnels de Capsacosta i Ripoll. En un comunicat fet públic en ocasió de l'obertura al trànsit de l'eix, aquest col·lectiu assegura que "Bracons és fill d'un model socioeconòmic que està duent la societat i el planeta a la desfeta".

Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

El ple de l'Ajuntament de Reus ha aprovat de manera inicial el passat divendres, 5 de maig el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, així com sotmetre a exposició pública el document i l'estudi ambiental estratègic.

Butlletí