Consens entre els municipis metropolitans per connectar el tramvia per la Diagonal

Font: Info Barcelona

10/04/2018 - 12:50

El projecte de connexió del tramvia per la Diagonal té el suport de la ciutadania, les entitats i els alcaldes i les alcaldesses de l’àrea metropolitana, que reclamen consens polític perquè s’aprovi la primera fase d’ampliació entre la plaça de les Glòries i Verdaguer. El nou tram permetria la connexió amb quatre línies de metro i quinze d’autobús i contribuiria a una mobilitat més saludable i eficient.

 

La plataforma ciutadana Unim els Tramvies ha convocat els alcaldes i les alcaldesses dels municipis de l’àrea metropolitana en un acte de reivindicació de la connexió del tramvia per la Diagonal. Representants i actors vinculats al projecte han fet plegats el trajecte del Trambesòs entre les Glòries i els jardins de Ca l’Aranyó per mostrar el consens social i metropolità entorn de la proposta d’ampliació del tramvia fins a Verdaguer.

Aquest nou tram suposaria la primera fase de la connexió del tramvia entre les places de les Glòries i Francesc Macià. La seva aprovació depèn de la votació dels grups municipals, que es durà a terme en la sessió del Plenari extraordinari de demà.

La connexió entre les Glòries i Verdaguer es concretaria en un tram d’1,8 quilòmetres, un recorregut que es completaria en set minuts. L’ampliació de la xarxa de tramvia del Trambesòs suposaria un increment del volum de viatgers d’un 58%, uns 18.300 nous usuaris. A més, les tres parades i l’intercanviador del nou tram connectarien amb quinze línies d’autobús i amb les línies de metro L1, L2, L4 i L5, a més de les línies T4, T5 i T6 de l’actual tramvia.

L’ampliació del tramvia fins a Verdaguer milloraria la mobilitat metropolitana, especialment amb les ciutats de Sant Adrià de Besòs i Badalona, que representen 107.000 i 36.000 desplaçaments, respectivament. Així mateix, les obres permetrien la pacificació de la Diagonal en aquest tram, amb l’ampliació de l’espai per a vianants i ciclistes i la inclusió de zones verdes. L’impuls a mitjans de transport públic com el tramvia contribueix a consolidar un model de mobilitat més saludable i sostenible.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

La campanya vol sensibilitzar la ciutadania sobre el paper clau del transport públic en la mobilitat del futur, així com posar de relleu que no podem tornar enrere amb una mobilitat de fums i soroll que perjudiqui la nostra salut. També recorda el servei que ofereix la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana i els esforços realitzats per continuar oferint servei i incrementant l’oferta.

Notícia
Foto: Bikefriendly. Equip de preparació de la candidatura del Congrés

Foto: Bikefriendly. Equip de preparació de la candidatura del Congrés

CICLOBCN21 convertirà Catalunya en capital de la bicicleta del 5 al 10 d’octubre. Les inscripcions per participar en aquest esdeveniment al voltant de la bicicleta ja estan obertes. Per primer cop, una mateixa ciutat, Barcelona, aplega tres congressos sobre la bici amb el lema “Pedalem ciutats i territori”

Article

Fins ara, aquest títol, creat per l’AMB l’any 2017 per fomentar una mobilitat més sostenible, ha permès desballestar 10.613 cotxes i 1.735 motos sense distintiu ambiental de la DGT, els més contaminants, a canvi de tres anys de transport públic gratuït. L’objectiu d’aquesta targeta és promoure un canvi d’hàbits en la ciutadania cap a una mobilitat més neta per disminuir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire.

Butlletí