Comencen les obres del futur carril VAO a la C-58, entre Ripollet i la Meridiana

Amb més de 150.000 vehicles diaris, aquesta és la via amb més intensitat de trànsit de tot Catalunya
Redacció
27/02/2009 - 00:00

Aquesta setmana han començat les obres del futur carril per a vehicles d'alta ocupació (VAO) a la C-58, entre Ripollet i l'avinguda Meridiana de Barcelona. L'obra estarà finalitzada al desembre de 2011 i compta amb un pressupost inicial de 80 milions d'euros.

L'objectiu d'aquest nou carril, el primer d'aquestes característiques a l'entrada i sortida de Barcelona, és millorar la mobilitat entre el Vallès i el Barcelonès, ja que el tram de la C-58 en el que es construirà el carril VAO registra la major intensitat de trànsit de tot Catalunya, amb més de 150.000 vehicles diaris. En aquest sentit, el departament de Política Territorial i Obres Públiques ha volgut remarcar que durant el període d'obres s'intentaran mantenir els sis carrils de la C-58 (tres per sentit) i evitar els talls de trànsit excepte en moments molt puntuals. Per això, la seva construcció es farà en vuit trams.

Aquest nou carril bus-VAO tindrà una longitud total de 6,82 quilòmetres i el seu funcionament serà reversible, de manera que els dos carrils tinguin el mateix sentit de circulació, en funció de les necessitats de mobilitat. Gairebé tot el seu recorregut es construirà a nivell de l'actual C-58, aprofitant el centre de la calçada (la mitjana), encara que en el tram entre Montcada i Reixac i Ciutat Meridiana s'alçarà un viaducte sobre el qual circularan cotxes i autobusos.

Control de l'ocupació
En principi, la policia serà l'encarregada de controlar que tots els cotxes que circulin pel futur carril VAO de la C-58 tinguin un mínim de tres ocupants. El carril d'alta ocupació estarà segregat de la resta de la calçada, de manera que una vegada dins no se'n podrà sortir fins al final del traçat.

Això no obstant, la Generalitat "no descarta" que pugui aplicar-se també un sistema automàtic de detecció dels ocupants d'un automòbil, segons els resultats que s'obtinguin en els túnels de Vallvidrera, on aquesta tecnologia es començarà a provar en els pròxims mesos.

Aquest serà el primer carril bus-VAO, però no l'únic. Ja s'està treballant per construir-ne tres més: a la C-31, de Montgat a Barcelona; a la B-23, entre Molins de Rei i la Diagonal; i a la C-245, entre Castelldefels i Cornellà.

Relacionats

Notícia

El ple de l'Ajuntament de Reus ha aprovat de manera inicial el passat divendres, 5 de maig el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, així com sotmetre a exposició pública el document i l'estudi ambiental estratègic.

Butlletí