'Cambrils, qualitat ambiental', una campanya cívica en positiu

22/11/2022 - 08:30

S'ha creat una marca que s’integrarà en tots els àmbits de gestió municipal que potenciïn accions relacionades amb la sostenibilitat. La imatge es basa en bons exemples locals per interpel·lar i comprometre la ciutadania en els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

El Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament de Cambrils engega aquest novembre la campanya de sensibilització cívica “Cambrils, Qualitat Ambiental”, que posa de manifest els valors positius de les bones pràctiques locals per demanar el compromís de tota la ciutadania en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

L'alcalde de Cambrils, Oliver Klein; el regidor de Medi Ambient, Josep Maria Vallès; el responsable i creatiu de l'empresa de comunicació i publicitat Basora i Basora, Pere Basora, i el biòleg i ambientòleg Anton Aymemí, han presentat la imatge i les accions de la campanya de comunicació, formació i suport, que es portarà a terme durant els propers mesos a través de l’empresa Secomsa.

La campanya busca un compromís comú amb la ciutadania per afrontar els nous reptes de futur i les amenaces del canvi climàtic. Amb aquest objectiu, s’ha creat una marca que va més enllà de la transmissió de valors de qualitat i excel·lència de Cambrils com a municipi de referència i que s’integrarà en tots els àmbits de la gestió municipal que potenciïn les accions relacionades amb els ODS.

La imatge i els missatges es basen en exemples reals de persones i col·lectius de Cambrils sobre temes relacionats amb les activitats econòmiques, l’energia, l’aigua, la gestió dels residus, la inclusió, la convivència, el civisme als espais públics o els animals de companyia. A partir d’aquests casos, la campanya interpel·la a la ciutadania a fer que Cambrils sigui un model de qualitat ambiental.

L’alcalde ha explicat que “Cambrils, Qualitat Ambiental” és una campanya de sensibilització integral molt desitjada i ambiciosa, fruit d’un llarg procés de creació i una aposta decidida, que va dirigida directament a la ciutadania per demanar la seva col·laboració en temes de civisme i sostenibilitat vinculats als ODS i l’Agenda 2030 de l’Assemblea de les Nacions Unides. “Cambrils és reconeguda a nivell turístic, de qualitat de vida, de ciutat saludable i verda i ens feia falta aquest segell de qualitat ambiental que perdurarà en el temps per anar tots junts en aquest àmbit tan important”, ha afirmat.

En la mateixa línia, el regidor de Serveis Generals i Medi Ambient, Josep Maria Vallès, ha explicat que cal incorporar els valors de qualitat ambiental en la societat d’una manera propera perquè “la participació de la ciutadania és imprescindible per poder complir els objectius marcats”, ja que “l’incivisme és una despesa no sostenible”.  El regidor també ha destacat algunes accions que està portant a terme l’Ajuntament que s’identifiquen amb el nou segell de qualitat com la prova pilot de recollida comercial porta a porta o el projecte “Viu la Posidònia”.

Per la seva banda, el responsable de l’empresa de publicitat Basora i Basora ha explicat com es va gestar la campanya des que va arribar l’encàrrec a l’agència i es va decidir anar més enllà del servei de neteja i recollida amb una visió més integral i la incorporació dels valors de qualitat ambiental associats directament a la vila. “Es tracta de fer aflorar atributs que Cambrils ja té perquè tota la ciutadania ho valori i agafi el compromís”, ha assegurat.

Finalment, el biòleg i ambientòleg que ha ideat els missatges ha explicat que la campanya trasllada els ODS a una escala local i propera, creant objectius propis i concrets de Cambrils, perquè la ciutadania s’hi identifiqui fàcilment, es pugui sentir orgullosa del municipi i sàpiga què pot fer a nivell individual o col·lectiu per protegir el medi ambient.

Els missatges de la campanya es difondran a través d’una quinzena de creativitats protagonitzades per persones cambrilenques sobre diferents temes que es promocionaran amb banderoles, cartelleria a les instal·lacions públiques i  publicacions a les xarxes socials, entre altres. A més, el segell amb el logotip servirà per identificar els establiments compromesos, es podrà veure en vehicles del servei de recollida i neteja, i s’utilitzarà per retolar instal·lacions amb missatges específics com l’estalvi d’aigua a les dutxes. També es crearan elements de marxandatge com pins identificatius i bosses per reconèixer les persones més compromeses.

A banda de les accions de comunicació, la campanya preveu sessions formatives i de suport pels diferents Departaments de l’Ajuntament per identificar els projectes municipals que s’ajustin als principis dels ODS. La marca també es vincularà a totes les accions d’entitats sectorials i socioculturals locals en aquest àmbit per reconèixer les bones pràctiques com a valors positius de Cambrils i convertir-les en referència.


 

Municipis: 

Relacionats

Article

Ja s'han començat a submergir els ancoratges ecològics de les boies que delimiten la zona protegida i el circuit de natació de la platja del Cavet. La nova instal·lació ajudarà a preservar i regenerar la posidònia oceànica i les espècies marines a la zona de la platja del Cavet.

Article

L'Ajuntament de Reus disposa ja de l’Avanç del Pla estratègic de zones verdes de Reus, el document amb el qual avança en l’objectiu del Govern de Reus de planificar de manera estratègica la gestió de les zones verdes de la ciutat; i avançar en la transformació sostenible de la ciutat i fer front als reptes de l’emergència climàtica.

Article
Com actuar en l’àmbit de la gestió i les polítiques culturals locals
Imatge: El bosc d’Oma de l’artista basc Agustín Ibarrola. Ander Abadia Zallo

Imatge: El bosc d’Oma de l’artista basc Agustín Ibarrola. Ander Abadia Zallo

Generalment les estratègies de lluita contra el cnvi climàtic els que les duen a terme són els departaments més vinculats al medi ambient, la gestió de residus, el transport o la mobilitat o, fins i tot, l’economia. Més enllà del tractament específic que se’n pugui fer en aquests àmbits, la resta d’àrees de les polítiques públiques haurien d’incorporar també, de manera transversal, la reflexió sobre l’emergència climàtica, i especialment en l'acció pública en cultura.

Butlletí