Barcelona s’omplirà d’iniciatives per reivindicar una altra manera de recórrer la ciutat amb la Setmana Europea de la Mobilitat

10/07/2018 - 09:34

Comencen els preparatius per celebrar una d’aquelles cites marcades amb retolador verd al calendari: la Setmana Europea per la Mobilitat.

Del 16 al 22 de setembre, Barcelona serà l’escenari de múltiples activitats per fomentar els desplaçaments a peu, en bicicleta i amb transport públic. Tot plegat, amb l’objectiu de posar de manifest que una ciutat més humana i amable és possible.

No obstant això, la present edició compta amb algunes variacions respecte anys anteriors. La més destacada es viurà en el ja mític Dia Sense Cotxes. Enguany el 22 de setembre és dissabte i coincideix amb la celebració de les Festes de la Mercè. És per això que el Dia Sense Cotxes passarà a formar part de la programació de les Festes i es durà a terme un únic tall en tota la ciutat. La Via Laietana, tallada totalment al trànsit, s’omplirà d’accions relacionades amb la recuperació de l’espai públic.

Una de les accions destacades de la Setmana serà el Park(ing)Day. Aquesta iniciativa reivindica una ciutat més verda i humana mitjançant la transformació temporal de places d’aparcament i se celebrarà el divendres 21 de setembre. Podeu trobar més informació al seu web i a les xarxes socials.


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Un estudi estima una disminució de gairebé un 16% en els nivells de NO₂ entre 2020 i 2022, mentre que el seu efecte va ser menor en la reducció de les partícules PM10 i PM2,5, menys relacionades amb les emissions del trànsit

Acte
31/05/2026 - 10:00
Passeig Lluís Companys, Barcelona
Notícia

La Generalitat de Catalunya ha comunicat que es restableixin les restriccions de la circulació als vehicles sense etiqueta després que hagin finalitzat les circumstàncies excepcionals que van justificar-ne la suspensió. 

Butlletí