Barcelona aposta per un Bicing més elèctric i que funcioni 24 hores al dia tot l’any

Font: betevé

13/04/2017 - 11:49

S’han presentat les noves bases per al concurs d’explotació del servei que també inclouen la subrogació dels treballadors

La voluntat de l'Ajuntament de Barcelona és introduir canvis al servei de Bicing, com ara millorar-ne la cobertura territorial, poder reservar bicicletes cinc minuts abans que s'utilitzin o que estigui integrat dins la futura T-Mobilitat.

El govern municipal ha començat a preparar les bases pel nou concurs del Bicing , després de 10 anys d'explotació per part de l'empresa Clear Channel. En espera que s'aprovi el plec de condicions definitiu a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, el govern ha presentat la seva proposta, vinculada al Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona.

Els principals punts són l'ampliació del servei fins a les 24 hores els 365 dies de l'any, l'increment fins a les 1.000 unitats de bicicletes elèctriques, la possibilitat de reservar la bici fins a cinc minuts abans o la integració del servei amb la T-Mobilitat.

També es contempla instal·lar noves estacions mixtes que tinguin bicicletes convencionals i elèctriques, millorar l'atenció al client, que passarien a gestionar els serveis municipals, o la introducció de dos sistemes tarifaris, l'anual i el pagament al detall per ús. 

Els punts del nou contracte que més han cridat l'atenció als usuaris són poder utilitzar el bicing sense interrupció i la possibilitat de reservar amb antelació. Tot i això, alguns també es queixen que sovint hi ha estacions que es queden buides i no es reposen les bicicletes amb suficient celeritat.


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Article

D’acord amb les dades d’ús dels carrils bici, entre el juny del 2024 i el juny d’enguany l’avinguda Diagonal esdevé el principal eix ciclista de la ciutat, sobretot el tram comprès entre les places de Francesc Macià i de les Glòries. Aquestes dades es recullen mitjançant espires electromagnètiques situades sota el paviment que compten el pas del conjunt de vehicles que circulen pels carrils bici.

Notícia

El Bicing arriba als 100 milions de viatges acumulats des que es va posar en marxa el 2019, i se situa en l’àmbit europeu com el segon sistema públic de bicicletes compartides en nombre total de viatges, per darrere de París, i el primer de les grans ciutats pel que fa a ràtio de viatges per bicicleta i dia.

Notícia

Malgrat la creença popular, no hi ha evidències que indiquin que els carril bici bidireccionals són sistemàticament més perillosos per als ciclistes que els unidireccionals, segons es desprèn d’un estudi realitzat per Samuel Nel·lo, investigador de l’ICTA-UAB on compara la sinistralitat dels dos tipus de carrils a Barcelona.

Butlletí