Arenys de mar intensifica la neteja de la vila amb aigua de pou

30/08/2023 - 09:42

La brigada municipal ha començat a utilitzar aigua no potable del pou del Xifré pel baldeig de riera i carrers. 

La Generalitat ha donat el permís per poder fer ús del pou del Xifré, ja que es tracta d’aigua no potable. Abans d’extreure-la, però, des de la Regidoria de Serveis s’han fet diversos treballs d’adequació de l’espai i el canvi de la bomba extractora. 

De moment, aquest serà l’únic pou que es farà servir. En un futur, es podria plantejar l’ús d’un segon pou al polígon de Valldegata. El que queda totalment descartat, per qüestions de seguretat, és Can Ramon de les Aigües. 

Des de la regidoria remarquen la necessitat de tenir la vila neta, ja que disposen d’informes que relacionen la brutícia a la via pública amb la presència cada vegada més elevada de rosegadors i paneroles, un problema que cada vegada preocupa més als veïns. 

La política de reutilització i recuperació de recursos no potables cada vegada pren més força i avui en dia encara té més importància pels episodis de sequera, cada cop més freqüents. L’objectiu és reduir el consum d’aigua, en una clara aposta per l’economia circular i en un moment en què la transició energètica és una prioritat.


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

S’ha reunit la Comissió Municipal de la Sequera d’Arenys de Mar per analitzar la nova situació derivada de la fase de pre-alerta decretada pel Govern de la Generalitat des del passat 8 d’abril. La millora de les reserves d’aigua ha permès relaxar les mesures, i s’han aixecat les restriccions que fins ara afectaven la ciutadania.

Notícia

L’Oficina d’assessorament per a la gestió municipal de l’aigua ofereix suport tècnic i estratègic als municipis de fins a 20.000 habitants per millorar la gestió del servei públic de l’aigua i reforçar la seva resiliència davant el canvi climàtic.

Notícia

Arenys de Mar fa un pas endavant en la gestió sostenible dels residus.

Butlletí