El 1r Congrés sobre Prevenció de Pèrdues i Malbaratament Alimentaris reunirà persones expertes i representants de les administracions públiques, centres de recerca, universitats, empreses i entitats socials per compartir coneixement, experiències i iniciatives innovadores impulsades a escala catalana, estatal i europea en l’àmbit de la prevenció de les pèrdues i el malbaratament alimentaris.
Entre les persones participants ja confirmades destaquen representants de la FAO, la OCDE, la Comissió Europea, el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, l’Agència de Residus de Catalunya, l’Associació Catalana de Ciències de l’Alimentació, el Banc dels Aliments, l'IRTA, el CREDA, la Fundació Espigoladors, el Centre BETA i altres organitzacions de referència en l'àmbit de la prevenció de les pèrdues i el malbaratament alimentaris.
Durant la jornada s'abordaran qüestions clau com:
· La quantificació de les pèrdues i el malbaratament alimentaris i les metodologies de mesura.
· Les causes i els impactes al llarg de la cadena alimentària.
· Les estratègies de prevenció, reaprofitament i valorització.
· Les polítiques públiques i les iniciatives d'innovació social.
· Els principals reptes de futur per prevenir les pèrdues i el malbaratament alimentaris i avançar cap a sistemes alimentaris més sostenibles.
Properament es publicarà el programa complet.
Les places són limitades. Us animem a formalitzar la inscripció per assegurar la vostra participació.
Per a qualsevol consulta podeu escriure un correu a l’adreça aprofitemelsaliments.agricultura@gencat.cat


