CicloBCN 2021

dimarts, 5 octubre, 2021 - 00:00 a diumenge, 10 octubre, 2021 - 23:59

Del 5 al 10 d’octubre, la bicicleta serà la protagonista a la ciutat de Barcelona, perquè al seu voltant s’organitzaran diverses activitats que hi estan vinculades. Per començar, i per primer cop, una mateixa ciutat acollirà tres congressos sobre la bicicleta: el Congrés EuroVelo i Cicloturisme 2021, el XVIII Congrés Ibèric “La bicicleta i la ciutat” i el 7è Congrés Internacional de la Bicicleta; tots tres inclouran espais d’exposició, trobades entre professionals, visites tècniques i una àmplia agenda d’activitats a l’espai públic obertes a la participació de tothom, amb l’objectiu de reivindicar el protagonisme de la bicicleta i reafirmar el compromís de les institucions i la ciutadania per fomentar-ne l’ús.

Per la seva dimensió global i capacitat de transformació de ciutats i territoris, la bicicleta contribuirà de manera decisiva a l’assoliment dels reptes actuals i futurs que afrontem com a societat, reptes recollits en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l’Agenda 2030.

Tot aquest conjunt de congressos i activitats que tindran lloc en el marc del CICLOBCN2021 neix gràcies a la suma d’esforços de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, FEM BICI i ConBici, i al suport de persones voluntàries i entitats ciclistes d’arreu del territori. 

Més informació: ciclobcn21.cat


 

 

Etiquetes: 
Municipis: 
Categories: 
Mobilitat

Relacionats

Article

D’acord amb les dades d’ús dels carrils bici, entre el juny del 2024 i el juny d’enguany l’avinguda Diagonal esdevé el principal eix ciclista de la ciutat, sobretot el tram comprès entre les places de Francesc Macià i de les Glòries. Aquestes dades es recullen mitjançant espires electromagnètiques situades sota el paviment que compten el pas del conjunt de vehicles que circulen pels carrils bici.

Notícia

El Bicing arriba als 100 milions de viatges acumulats des que es va posar en marxa el 2019, i se situa en l’àmbit europeu com el segon sistema públic de bicicletes compartides en nombre total de viatges, per darrere de París, i el primer de les grans ciutats pel que fa a ràtio de viatges per bicicleta i dia.

Notícia

Malgrat la creença popular, no hi ha evidències que indiquin que els carril bici bidireccionals són sistemàticament més perillosos per als ciclistes que els unidireccionals, segons es desprèn d’un estudi realitzat per Samuel Nel·lo, investigador de l’ICTA-UAB on compara la sinistralitat dels dos tipus de carrils a Barcelona.

Butlletí