Jornada en línia: La Bicicleta en temps de pandèmia

divendres, 12 març, 2021 - 10:00 a dissabte, 13 març, 2021 - 12:59

PROGRAMA

INSCRIPCIONS a xarxasost@diba.cat

El nostre dia a dia, va començar a canviar a mitjans del mes de març de 2020 amb el  confinament domiciliari a tot el país fruit de la pandèmia sanitària.

El “lock down” va obligar a replantejar-nos els nostres hàbits de treball i de desplaçaments com mai s’havia fet fins ara. La nova situació obligava a repensar la ciutat prioritzant els desplaçaments a peu i en bicicleta.

Per una banda, els urbanistes van afanyar-se a aplicar receptes ja existents com la de l’urbanisme tàctic i per l’altra els fabricants de bicicletes no donaven l’abast a l’hora d’atendre les peticions de bicicletes de la ciutadania que aposta per la bicicleta com a mitjà de transport.

En el primer aniversari de l’esclat de la pandèmia arreu, cal una reflexió sobre com han reaccionat les ciutats i pobles per adaptar el seu urbanisme a escala més sostenible i com, la bicicleta ha demana pas per a fer una ciutat més amable amb menys fums, menys cotxes i més bicicletes.

Jornada del Grup de treball de qualitat de l'aire, soroll i mobilitat sostenible de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona.

Amb intervencions de:


 

Organitzador: 
Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat
Etiquetes: 
Categories: 
Mobilitat

Relacionats

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Entrevista

Set ciutats europees han sigut l’escenari per estudiar els patrons de mobilitat de 4.000 persones i demostrar que les persones que utilitzen la bicicleta tenen un nivell de emissions de CO2  trenta vegades més baix que aquells que fan servir el cotxe. És només un dels beneficis de l’ús de la bicicleta que s’ha pogut veure en l’últim estudi en el que ha participat Mark J Nieuwenhuijsen, director de planificació urbana, medi ambient i salut a l’Insittutt de Salut Global-Barcelona. Nieuwenhuijsen ens explica els resultats obtinguts en aquest i altres estudis sobre els beneficis de l’ús de la bicicleta a la ciutat en relació a la salut i a la disminució de les emissions causants del canvi climàtic.

Article

El Bicicleta Club de Catalunya ha presentat un vídeo promocional per donar el tret de sortida a la Setmana Europea de la Mobilitat i promoure l'ús de la bicicleta, generar més consciència sobre els nostres hàbits i animanr a més gent a pedalar.

Butlletí