Munich aposta per la bicicleta

1.600 milions d'euros per a noves nous carrils bici a la ciutat alemanya
30/01/2020 - 08:00

La ciutat de Munich (Alemanya) s'ha pres seriosament l'aplicació de les peticions ciutadanes per ampliar i promoure l'ús de la bicicleta. L'Ajuntament aprovarà deu primeres mesures per iniciar aquesta aposta per complir els objectius de les peticions el 2025. 

Tanmateix, segons una proposta de l’administració de la ciutat, això serà car: es gastaran gairebé 1.600 milions d’euros a la nova xarxa de carrils bici. Tenint en compte una longitud total de 450 quilòmetres a construir o ampliar, això suposaria uns tres milions i mig d’euros per quilòmetre de carretera.

De 2021 a 2025, la ciutat hauria de gastar uns 315 milions d’euros a l’any. No inclouen els costos per a ponts o passos subterranis.

L’ajuntament ha d’adoptar deu mesures cada trimestre durant els propers cinc anys. L’alcalde Dieter Reiter (SPD) ho havia acordat amb els promotors de les peticions ciutadanes per l'impuls de la bicicleta. Cal prioritzar els projectes que serveixin a la seguretat del trànsit. El primer paquet inclou seccions de carretera on no hi ha carrils bici o només hi ha carrils bici molt estrets. 


 

Categories: 

Relacionats

Article

El Bicing es proposa assolir aquest 2025 els 20 milions de desplaçaments anuals, un 5 % més que l’any anterior. El 2026 completarà el seu pla d’ampliació amb 36 noves estacions, 11 de les quals estaran ubicades en barris de muntanya. Així, es consolida com un servei essencial que promou una Barcelona més ben connectada i saludable.

Notícia

Finalitzen els treballs de connexió del carril bici d’avinguda Màlaga i avinguda de Castelldefels amb la platja · Es tracta d’un carril que uneix el centre amb el litoral castelldefelenc.

Notícia

Mitjançant una nova injecció d’ajudes de 2,38 milions d’euros, l’organisme metropolità seguirà completant, amb els ajuntaments, la xarxa Bicivia

Butlletí