III Congrés Internacional. Les ciutats mediterrànies. Mobilitat i desplaçament de persones

dimecres, 19 febrer, 2020 - 00:00 a divendres, 21 febrer, 2020 - 23:59
Sala Pere i Joan Coromines de l’IEC

Us comuniquem que l’Institut d’Estudis Catalans realitzarà el III Congrés Internacional. Les ciutats mediterrànies. Mobilitat i desplaçament de persones, els dies 19, 20 i 21 de febrer.

La Mediterrània ha estat sempre un mar de persones i de ciutats. Cal conèixer aquesta dinàmica que s’ha anat adaptant al llarg dels segles a fi d’afrontar adientment els reptes presents. El moviment i el desplaçament de persones a la Mediterrània ha estat un tret característic de la zona, renovat permanentment al llarg de tota la història. Sens dubte, confrontar, en les ribes mediterrànies, l’envigoriment urbà de la protohistòria, els intercanvis del món clàssic, les confrontacions medievals, la mobilitat moderna i les problemàtiques actuals aportarà nova llum de conjunt. La present trobada vol, així, contribuir a assentar Barcelona com a seu de la reflexió sobre la Mediterrània. Es pretén resseguir el fil històric de la mobilitat i el desplaçament de persones a les ciutats mediterrànies, mitjançant la reunió d’especialistes internacionals destacats i, tot seguit, centrar-se en les taules rodones en què debatre obertament sobre les greus problemàtiques humanes que reclamen amb urgència la nostra atenció i la nostra actuació.

Trobareu el programa en l’enllaç següent

La participació és gratuïta, però cal inscriure-s’hi prèviament per mitjà del formulari següent.


Organització: Institut d’Estudis Catalans, Unió Acadèmica Internacional, Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed), MedCités, Universitat de Lleida i Ajuntament de Barcelona


 

 

Municipis: 
Categories: 
Mobilitat

Relacionats

Notícia

Malgrat la creença popular, no hi ha evidències que indiquin que els carril bici bidireccionals són sistemàticament més perillosos per als ciclistes que els unidireccionals, segons es desprèn d’un estudi realitzat per Samuel Nel·lo, investigador de l’ICTA-UAB on compara la sinistralitat dels dos tipus de carrils a Barcelona.

Notícia
Es la ciutat del país amb més desplaçaments actius, segons dades de Strava

Barcelona, Madrid, València, Sevilla i Múrcia són les ciutats espanyoles amb més desplaçaments actius ​

Notícia

L’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, en el marc del Pla d’impuls al vehicle elèctric 2025-2030, creen una xarxa pública única de recàrrega per a vehicles elèctrics que proporcionarà una experiència de càrrega àgil, assequible, còmoda i fàcil.

Butlletí