El Bages explora les possibilitats de la servitització com a estratègia d’economia circular en la indústria

21/12/2019 - 08:00

Una cinquantena de persones assisteixen a una jornada organitzada pel Consell Comarcal del Bages i l’Ajuntament de Manresa en el marc del projecte ‘Indústria Circular al Bages’

En la sessió es van exposar eines, idees i projectes vinculats a l’estratègia de la servitització, que planteja el procés de canvi a través del qual les empreses passen de la venda únicament de productes a oferir productes amb valor afegit, en què el valor que enriqueix el producte és un servei associat. D’aquesta manera augmenta la vàlua dels productes manufacturats, podent-ne allargar la vida útil i iniciar una nova relació amb el client més sostenible, competitiva i amb major valor econòmic i ambiental.

La jornada, en el marc del projecte Indústria Circular al Bages, va incloure quatre blocs. En el primer, Jordi Oliver, director executiu d’Inèdit, i Marc Bernadich, responsable d’Emprenedoria d’Umanresa, van aprofundir en el concepte de servitització, en les oportunitats que ofereix i la seva implementació en els models de negoci de les empreses. En el segon bloc, centrat en els casos pràctics, quatre empreses van explicar les seves experiències en servitització a diferents sectors: tèxtil, mobilitat, sanitari i metall. En la tercera part, Oriol Gavaldà, gerent d’Aiguasol, i Ricard Jorba, gerent del Consorci del Bages per la Gestió de Residus, van oferir la ponència “Estudi de Xarxa de calor amb recursos renovables a Bufalvent”. Per últim, Laura Sobrevias, representant d’ACCIÓ a la Catalunya Central, va explicar les eines i instruments de suport que s’ofereixen des d’aquest organisme per a projectes d’implementació d’economia circular.

La jornada, organitzada amb el suport de la Diputació de Barcelona, va comptar amb les intervencions de Núria Masgrau, regidora d’Indústria, Comerç i Activitats de l’Ajuntament de Manresa, i de Marta Viladés, consellera de Desenvolupament Comarcal del Consell Comarcal del Bages, que van posar en valor l’aposta del territori a favor de l’economia circular.

També en el marc del projecte Indústria Circular al Bages, aquesta setmana s’han fet dues visites tècniques al Mafrica i al Consorci del Bages per la Gestió de Residus com a exemples d’èxit d’aplicació de la indústria circular a la comarca del Bages.


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

La iniciativa manresana ha estat reconeguda en els prestigiosos guardons Innovation in Politics Awards 2025, després de ser seleccionada entre centenars de candidatures procedents de 22 països. 

Notícia

Aquesta eina té l’objectiu de posar en valor projectes empresarials que repercuteixin en l’economia circular del territori.

Acte

Butlletí