València obri la seua primera oficina de l’energia que oferirà un servici gratuït d'assessorament energètic

Font: Ajuntament de València

16/10/2019 - 09:30

La primera Oficina de l’Energia de València obri el camí a la transició energètica i oferirà un servici gratuït i objectiu d'assessorament energètic a tots els veïns i veïnes de la ciutat.

Després de la declaració d'emergència climàtica dijous passat, València continua apostant per la transició energètica en la lluita contra el canvi climàtic. Des de la Fundació València Clima i Energia, dependent de la Regidoria d’Emergència Climàtica i Transició Energètica de l’Ajuntament de València, s'ha impulsat la creació de la primera Oficina de l’Energia de la ciutat.

Situada en el barri d'Aiora, aquesta iniciativa pionera en la Comunitat Valenciana busca apropar als veïns i veïnes de la ciutat de València la idea que l'estalvi energètic i el pas a un nou model d'energia sostenible és possible.

Per a això, l'espai, situat al carrer José María Haro Salvador 9-11, es troba distribuït en quatre zones dissenyades per a realitzar tallers, informar i formar a la ciutadania i acollir reunions dels actors del sector energètic de la ciutat. A més, la totalitat de l'Oficina s'ha dissenyat seguint una línia sostenible en la qual s'ha apostat per productes i materials de proximitat i/o provinents de l'economia circular i respectuosos amb el medi ambient; així com s'ha buscat reduir al màxim el seu consum energètic i ha aconseguit el certificat energètic A, el nivell més alt.

Una educadora ambiental, una enginyera en energies renovables, una treballadora social i un arquitecte són els encarregats d'informar i assessorar els veïns i veïnes en tots aquells temes relacionats amb l'energia i la transició energètica en els quals tinguen dubtes.
Els objectius principals de l'Oficina de l’Energia de València són lluitar contra la pobresa energètica, fomentar l'ús d'energies renovables, promoure un canvi en la cultura energètica i ajudar en l'estalvi energètic a peu de carrer, des del contacte directe amb la ciutadania. Per a això, a més d'informar diàriament en l'Oficina a tots aquells que la visiten, es realitzaran tallers i jornades formatives tant en la pròpia Oficina com en centres educatius i altres punts d’interès.
Tots aquells veïns i veïnes amb dubtes sobre les seues factures, buscant conèixer com estalviar energia o pensant a passar-se a les renovables tenen en l'Oficina el seu punt d'informació i assessorament. A més, l'equip tècnic de l'Oficina està en contacte directe amb diverses entitats com els Serveis Socials de l’Ajuntament de València, Càritas, la Càtedra de Transició Energètica Urbana de la UPV o les empreses del sector de l'energia.


 

Categories: 

Relacionats

Opinió

Avui, segons les dades de la Generalitat hi ha 50 instal·lacions d’autoconsum compartit (de les més de 10.000 que hi ha en total), i la majoria no han pogut veure encara reflectits els seus estalvis en una factura.

Article

La Diputació de Girona fomenta amb quatre videocàpsules una gestió forestal sostenible i l'ús de la biomassa 

Article

Un paviment solar de 50 m2 generarà energia elèctrica a la plaça de les Glòries. La proposta ha guanyat el repte municipal “Paviments generadors”, amb què es volen trobar solucions innovadores per generar energia renovable a les infraestructures de la ciutat. L’objectiu és avançar en el canvi de model energètic i apostar per l’autogeneració i l’autoconsum, per a un futur més sostenible.

Butlletí