DIA EUROPEU SENSE COTXES

dimarts, 10 setembre, 2019 - 15:05

#sensecotxes #diasensecotxes

Aquesta diada neix amb l’objectiu de conscienciar els ciutadans sobre la contribució del trànsit privat a les emissions dels gasos d’efecte hivernacle. Els cotxes són responsables del canvi climàtic, alhora que contribueixen a disminuir la qualitat de vida pel soroll i la contaminació odorífera que suposen.

El Dia Mundial Sense Cotxes se celebra tots els anys el 22 de setembre, i el principal objectiu d'aquest dia és conscienciar que el seu ús a gran escala produeix greus danys al medi ambient (contaminació aèria i acústica), inculcar als ciutadans a deixar aquest mitjà de transport per un dia i provar nous mitjans de desplaçament.

L'origen de la data es remunta a la crisi del petroli de l'any 1973, on la preocupació pel subministrament de petroli va impulsar a diversos governs europeus la idea de deixar el cotxe aparcat i promoure mitjans de transport més eficients.

L'octubre de 1994 s'organitzen les primeres jornades sense automòbils. En un inici les ciutats de Reykjavík (Islàndia), La Rochelle (França) i Bath (Gran Bretanya) prenen la iniciativa d'aplicar el Dia Sense Cotxes. El primer país a aplicar la campanya a nivell nacional és la Gran Bretanya l'any 1997. I finalment l'any 2000 es constitueix com una iniciativa europea per la Comissió Europea.

Aquest dia ens recorda que hem de canviar la mentalitat i optar per mitjans de transport alternatius, amigables amb el medi ambient.
 

Setmana Europea de la Mobilitat: Dia sense cotxes a Via Laietana

Per cinquè any consecutiu, l´Ajuntament de Barcelona ha tornat a recuperar aquest esdeveniment per celebrar a la Via Laietana un dia sense cotxes. Es duran a terme activitats diverses que tenen per objectiu fomentar la mobilitat més sostenible, segura i saludable.

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible.


 

Municipis: 
Categories: 
Mobilitat

Relacionats

Notícia

Malgrat la creença popular, no hi ha evidències que indiquin que els carril bici bidireccionals són sistemàticament més perillosos per als ciclistes que els unidireccionals, segons es desprèn d’un estudi realitzat per Samuel Nel·lo, investigador de l’ICTA-UAB on compara la sinistralitat dels dos tipus de carrils a Barcelona.

Notícia
Es la ciutat del país amb més desplaçaments actius, segons dades de Strava

Barcelona, Madrid, València, Sevilla i Múrcia són les ciutats espanyoles amb més desplaçaments actius ​

Notícia

L’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, en el marc del Pla d’impuls al vehicle elèctric 2025-2030, creen una xarxa pública única de recàrrega per a vehicles elèctrics que proporcionarà una experiència de càrrega àgil, assequible, còmoda i fàcil.

Butlletí