El nou Pla de Mobilitat Urbana: cap a un Sant Boi més sostenible

03/08/2018 - 14:12

Recentment, es va aprobar al ple de l’Ajuntament de Sant Boi el nou Pla de Mobilitat Urbana (2015-2019). S’obre, així, una nova etapa en la què la planificació de la mobilitat esdevindrà clau per anar cap a una ciutat més saludable i sostenible. En aquest sentit, el pla pretén continuar transformant l’espai públic amb l’objectiu de promoure els desplaçaments a peu, l’ús dels transport públic i, amb especial èmfasi, la mobilitat en bicicleta.

Així, segons les línies d’actuació principals, s’han marcat com a projectes d’alta prioritat:

Mobilitat a peu

1- Disseny d’una xarxa accessible i contínua a tota la ciutat, adaptada als vianants.

2- Treballar, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, en la redacció d’un nou Pla d’Accessibilitat Universal, que actualitzi l’existent.

Mobilitat en transport públic

1- Atenent a les demandes dels ciutadans i ciutadanes, està previst millorar l’accessibilitat i/o col·locació de les parades d’autobús, així com modificar els itineraris d’algunes línies de transport col.lectiu.

2- Es realitzarà un estudi per a la millora de la connexió amb transport públic entre Sant Boi de Llobregat i Cornellà de Llobregat.

Totes aquestes actuacions es faran en col.laboració amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Mobilitat en bicicleta

1- Es continuarà definint una xarxa d’itineraris per a bicicletes, que solucioni les discontinuïtats i la manca de connectivitat del circuit actual.

2- Hi haurà més campanyes de sensibilització i civisme que fomentin i millorin l’ús de la bici.

Aquests punts estan recollits a  l’Estratègia Urbana de Bicicleta (EUB), presentada el passat mes d’abril, que persegueix convertir Sant Boi en un espai 100% ciclable.

10 ANYS APOSTANT PER LA SOSTENIBILITAT

Des del 2008, a través del Pla de Mobilitat Urbana anterior, la ciutat s’ha anat adaptant a un model més sostenible, que fomenti i faciliti els desplaçaments a peu dels ciutadans, així com l’ús de la bicicleta i el transport públic.

Sant Boi ha estat un pioner a la comarca en pacificar la circulació amb les “zones 30”, que faciliten la incorporació de les bicicletes a la calçada sense necessitat d’expulsar altres usos de la via pública. S’han posat semàfors a les cruïlles de cara a treballar també en la regulació de velocitat i seguretat en les vies principals.

D’altra banda, en matèria de transport públic, les actuacions -marcades per les competències que disposa l’Ajuntament- s’han anat centrant en la millora de les parades d’autobús, amb l’objectiu d’oferir una espera més còmoda, segura i accessible als usuaris. Tanmateix, la reclamació de noves xarxes d’autobús va donar fruit, entre d’altres, amb l’aparició de la L79 l’any 2010, que connecta Sant Boi amb Barcelona, per la Diagonal.

Enguany, amb el nou Pla de Mobilitat Urbana (2015-2019), la sostenibilitat continuarà sent l’eix vertebrador de totes les actuacions.


 

Categories: 

Relacionats

Article

Es tracta d'un format que ja s'està estenent fa temps en diferents ciutats europees, i que suposa una alternativa poc invasiva i molesta per a la resta d'usuaris ja que aprofita una infraestructura ja aixecada, i requereix molt poca obra. A més permet posar en marxa una xarxa que afavoreix a aquells usuaris que no tinguin plaça de garatge. Una cosa que ajuda a popularitzar més els cotxes elèctrics.

Article

L'Ajuntament de Vic ha creat 20 aparcaments per a bicicletes a l’aparcament soterrat de l’Atlàntida, d’ús gratuït per a la ciutadania. Una iniciativa que s’anirà estenent en d’altres aparcaments soterranis de la ciutat per fomentar el canvi de mode de transport cap a la mobilitat activa i les pràctiques saludables.

Article

El LIFE Nimbus, cofinançat pels fons europeus, experimentarà, amb la producció de biogàs, un dels eixos de l'aposta verda per al transport públic de l'àrea metropolitana.

Butlletí