Els veïns del barri de Sant Antoni a Barcelona els preocupa la contaminació de l'aire

Font: Ajuntament de Barcelona

09/03/2018 - 08:13

S'ha celebrat una nova trobada de veïns i veïnes de Sant Antoni per tractar la problemàtica de la contaminació atmosfèrica al barri de Sant Antoni. L’acte s'ha celebrat  el dimecres 7 de març, al Centre Cívic Cotxeres de Borrell.

S'ha celebrat una nova trobada de veïns i veïnes de Sant Antoni per tractar la problemàtica de la contaminació atmosfèrica al barri de Sant Antoni. L’acte s'ha celebrat  el dimecres 7 de març, al Centre Cívic Cotxeres de Borrell.

Aquesta activitat dóna continuïtat a la sessió realitzada el desembre passat a la Biblioteca Sant Antoni–Joan Oliver, en la qual els veïns i veïnes participants van exposar les seves preocupacions al voltant de la contaminació atmosfèrica i van proposar possibles solucions. En aquesta nova sessió s'han mostrat casos inspiradors d’altres ciutats i s'han donat a conèixer les dades científiques disponibles al voltant de les qüestions exposades en la reunió anterior. Així mateix, s’han exposat les mesures previstes per part de l’Ajuntament de Barcelona. Per últim, es planteja un exercici participatiu per prioritzar les mesures per identificar quines són percebudes com més urgents. La trobada, igual que la primera sota el nom de “Menys contaminació al barri de Sant Antoni. Contaminació atmosfèrica i vehicles comercials: incògnites i possibles mesures”, és un dels projectes sorgits dels pressupostos participatius del Districte de l’Eixample que es van votar a través de la plataforma Decidim.barcelona.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Notícia

Les estacions de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica de la ciutat han registrat el 2025 una davallada d’entre el 4 i el 12% respecte a les dades de contaminació del 2024 i consoliden la tendència descendent dels últims anys. 

Notícia

Un estudi estima una disminució de gairebé un 16% en els nivells de NO₂ entre 2020 i 2022, mentre que el seu efecte va ser menor en la reducció de les partícules PM10 i PM2,5, menys relacionades amb les emissions del trànsit

Notícia

La Generalitat de Catalunya ha comunicat que es restableixin les restriccions de la circulació als vehicles sense etiqueta després que hagin finalitzat les circumstàncies excepcionals que van justificar-ne la suspensió. 

Butlletí