El vehicle elèctric centra la Conferència BioEconomic a Tarragona

13/10/2017 - 07:55

La jornada ha estat dedicada al marc legal de les instal·lacions d’autoconsum i la relació amb la mobilitat elètrica.

La 7a Conferència BioEconomic® “Autoconsum Energètic, compartit i recàrrega VE” es va celebrar a Tarragona amb el vehicle elèctric com a eix central de les diferents xerrades que es van realitzar en una Sala de Graus del Campus Catalunya de la URV pràcticament plena. La trobada estava inclosa dins del 3r Cicle de Conferències BioEconomic® 2017 – 2018 “Smart City Tarragona” i emmarcada en la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura i ha estat impulsada per la Fundació Tarragona Smart Mediterranean City i BioEconomic.

La inauguració i benvinguda ha anat a càrrec de Santiago Castellà, director de la Càtedra Tarragona Smart Mediterranean City de la URV, Begoña Floria, consellera de l’Ajuntament de Tarragona i directora de la Fundació Tarragona Smart Mediterranean City; i Sebastià Parera, manager de BioEconomic.

Castellà ha posat en valor el canvi legislatiu en favor de l’autogeneració d’energia elèctrica, que fomenta no només l’autoconsum sinó també la compartició. “Deixarem de ser només consumidors i podrem també passar a ser generadors i compartidors”, ha valorat el catedràtic. Aquest aspecte ha estat tractat en la primera sessió de la jornada, dedicada al marc legal de les instal·lacions d’autoconsum i com integrar la infraestructura energètica necessària de forma àgil i eficient en la vida quotidiana dels usuaris

En la segona sessió s’ha analitzat com la producció, el subministrament i l’emmagatzematge d’energia son factors clau per accelerar l’adopció de la mobilitat elèctrica. Entre els elements tractats hi ha hagut la recàrrega del Vehicle Elèctric, els beneficis de l’autoconsum per la recàrrega del vehicle elèctric o les pèrgoles fotovoltaiques amb recàrrega de vehicle elèctric.


 

Municipis: 
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

L'Ajuntament de Tarragona substitueix l'enllumenat de gran alçària per leds a diferents avingudes i rotondes. Es tracta de l'avinguda Vidal i Barraquer i les rotondes de les avingudes d'Andorra i Països Catalans.

Notícia

L’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, en el marc del Pla d’impuls al vehicle elèctric 2025-2030, creen una xarxa pública única de recàrrega per a vehicles elèctrics que proporcionarà una experiència de càrrega àgil, assequible, còmoda i fàcil.

Notícia

La Zona de Baixes Emissions (ZBE) de Tarragona es posarà en marxa al desembre i s’implementarà de manera progressiva. En un inici només podran accedir-hi els vehicles amb etiqueta C, B, Eco i 0, mentre que els que no disposin de distintiu no podran entrar-hi.

Butlletí