En bici del centre de Barcelona a la Zona Franca

18/08/2017 - 08:08

Un nou carril bici connecta el passeig de la Zona Franca (des del carrer dels Motors) amb el carrer A, i es facilita així la connexió dels barris de la Marina amb el centre de Barcelona i altres municipis de l’àrea metropolitana.

El tram té 500 metres de longitud i permet als vianants i als ciclistes superar de forma segura les barreres viàries que suposen la ronda del Litoral i l’accés al port de Barcelona, que fins ara eren infranquejables. El carril bici té una amplada d’entre 2,2 i 2,4 metres, i la vorera d’entre 1,8 i 4,9 metres. A més, per facilitar-hi la circulació segura de persones amb discapacitat visual, el carril bici i la vorera es troben separats per un paviment que diferencia tots dos espais.

Per la banda de muntanya, el carril bici continuarà pel passeig de la Zona Franca i el carrer dels Motors, on està previst construir nous carrils bici i, per la banda de mar, pel carrer A. En aquesta zona, l’encreuament regulat amb semàfors disposa d’un sistema automàtic de detecció de bicicletes al paviment i un polsador per a vianants per prioritzar-ne el pas, tant dels vianants com de les bicicletes.

L’obra ha tingut un cost de 878.064,87 euros, un 16% del qual ha estat a càrrec de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la resta, a càrrec de l’Ajuntament de Barcelona. El carril forma part de la primera convocatòria de subvencions de l’AMB per millorar la connectivitat amb Barcelona.

La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, han inaugurat el carril bici que connecta el passeig de la Zona Franca (des del carrer de Motors) amb el carrer A. Representa, doncs, l’entrada de la xarxa ciclable de Barcelona a la Zona Franca i un nou avenç en la millora de les connexions metropolitanes en bicicleta.

Vidal ha ressaltat “la ferma aposta que està fent l’Ajuntament de Barcelona per la bicicleta, guanyant quilòmetres de carrils bici tant a dins la ciutat com amb les vies d’entrada i sortida metropolitanes“. Poveda s’ha mostrat molt satisfet que “per fi vianants i bicicletes puguin arribar de forma segura des de Barcelona fins al principal polígon industrial de Catalunya, el de la Zona Franca”.

Node d’una xarxa creixent

El carril de la Zona Franca suposa un pas endavant per millorar les connexions metropolitanes en bicicleta. L’Ajuntament està treballant per ampliar la xarxa de carrils i els itineraris ciclistes per avançar cap a una mobilitat més sostenible. Des del principi del mandat, el nombre de quilòmetres de carrils bici a Barcelona ha augmentat en un 21% i l’objectiu és arribar a la xifra de 308 quilòmetres.

quest 2017, l'Ajuntament de Barcelona ha licitat un total de 62,5 km de carrils bici que inclouen un total de 30 noves actuacions. Es tracta de la xifra més alta de quilòmetres de carrils bici licitats mai en un mateix any. Els nous carrils s’iniciaran aquest any i es preveu que els darrers finalitzin el primer trimestre del 2018.

El carril bici inaugurat avui forma part de la primera convocatòria de subvencions de l’AMB per a aquest objectiu, que contemplava la construcció de 26,7 km de nous carrils bici en 17 municipis metropolitans. És el punt de partida de Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana que connectarà, de manera directa i segura, tota la metròpoli.


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Article

D’acord amb les dades d’ús dels carrils bici, entre el juny del 2024 i el juny d’enguany l’avinguda Diagonal esdevé el principal eix ciclista de la ciutat, sobretot el tram comprès entre les places de Francesc Macià i de les Glòries. Aquestes dades es recullen mitjançant espires electromagnètiques situades sota el paviment que compten el pas del conjunt de vehicles que circulen pels carrils bici.

Notícia

El Bicing arriba als 100 milions de viatges acumulats des que es va posar en marxa el 2019, i se situa en l’àmbit europeu com el segon sistema públic de bicicletes compartides en nombre total de viatges, per darrere de París, i el primer de les grans ciutats pel que fa a ràtio de viatges per bicicleta i dia.

Notícia

Malgrat la creença popular, no hi ha evidències que indiquin que els carril bici bidireccionals són sistemàticament més perillosos per als ciclistes que els unidireccionals, segons es desprèn d’un estudi realitzat per Samuel Nel·lo, investigador de l’ICTA-UAB on compara la sinistralitat dels dos tipus de carrils a Barcelona.

Butlletí