La xarxa de carrils bici a Barcelona continua creixent

19/01/2017 - 09:30

Barcelona va tancar l’any 2016 incorporant a la xarxa de carrils bici diversos trams per tal de fer créixer la infraestructura ciclista i afavorir-ne a seva interconnexió, entre ells els nous carrils bici al Baix Guinardó i a Les Corts.

 

Eix av Diagonal – Les Corts – l’Hospitalet de Llobregat

L’obertura dels trams de carril bici als carrers de Gelabert i Taquígraf Serra donen continuïtat al carril del carrer de Londres i enllaça amb el del carrer Marquès de Sentmenat per un petit tram al carrer de Nicaragua. Aquest carril bici és de doble sentit (bidireccional) i està situat a l’esquerra de la calçada. El tram del carrer de Gelabert va segregat de la circulació amb un carril de serveis i aparcament i els trams de Taquígraf Serra i Nicaragua amb peces separadores de cautxú reciclat.

Aquest eix horitzontal es completarà amb els carrils bici al carrer de París i Berlín (en fase de licitació) i avinguda de Madrid i el de Travessera de les Corts (en fase d’elaboració de projecte).

Eix mar - muntanya Marina – Sardenya

El tram que ha entrat en servei és la prolongació del carril bici del carrer Marina (unidirccional) en sentit muntanya passant pel carrer de l’Alcalde de Móstoles fins a la ronda del Guinardó. El carril bici va segregat amb una via de serveis en tot el tram excepte a l’arribar a la ronda del Guinardó on es recupera un carril de circulació per tal de facilitar la incorporació a la ronda del Guinardó dels vehicles motoritzats.

Aquest eix es completarà amb un carril bici en sentit mar al carrer de Sardenya, actualment en fase de licitació.

Carrils en execució actualment

En diferents fases de construcció hi ha els carrils bici del carrer de Cartagena: el del passeig de Pujades; el de l’avinguda del Doctor de Gregorio Marañón; l’enllaç del carril bici de la Travessera de Gràcia amb el passeig de Sant Joan i la prolongació fins al carrer de Bailen; i la construcció d’un carril per a bicicletes i una vorera per a vianants que connecta la mitjana del pg. de la Zona Franca a l’alçada del carrer Motors amb la mitjana del carrer A de la Zona Franca. També s’estan acabant les obres del primer tram del carrer de Pere IV que també preveu un nou carril bici.

D’altra banda, en diferents fases de licitació hi ha: avinguda Diagonal amb parc de Cervantes, pel carrer de Cavallers; carrer Sant Adrià, entre els carrers Ferran Junoy i Ciutat de l’Assumpció, i carrer Ciutat de l’Assumpció, entre passeig Havana i carrer Sant Adrià; el carrer Ramón Turró i Selva de Mar, i el passeig de Josep Carner entre la plaça de les Drassanes i el passeig de Colom.

El Projecte Constructiu Base (PCB): una bossa de projectes a executar durant el 2017

Un dels projectes impulsats durant els últims mesos, és el Projecte Constructiu Base (en endavant PCB). Aquest projecte es va començar a redactar el passat mes de juliol i ha estat estudiant uns 60 Km de nous carrils ubicats en tots els districtes de la ciutat i repartits en 30 actuacions de diversa mesura.

En el primer paquet es liciten 4 lots de carrils estructurats per eixos ciclistes en xarxa bàsica i en xarxa secundària

Es pot estar al cas de l’activitat de les obres al mapa del web d’obres seleccionant l’opció  “Millora de la xarxa de carrils bici”; al plànol BCN que ofereix el web de la Bicicleta i seguir el perfils de twitter @BCN_Mobilitat i @enbicixBCN on puntualment s’informa d’aquest desplegament.


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia
El servei de Bicing arriba per primera vegada a 11 barris perifèrics

En total s’hi instal·laran 22 estacions. Aquesta ampliació territorial forma part de la segona fase de desplegament del nou Bicing, que també incorpora a la xarxa actual 75 noves estacions en zones amb més demanda. Per tant, el Bicing disposarà de 97 noves estacions per millorar el servei i oferir més cobertura.

Notícia

La UITP, que ha fet pública avui la candidatura guanyadora, ha tingut en compte la competitivitat de Barcelona així com el fet que disposi d’un sistema de transport públic i polítiques de desenvolupament urbà referents a nivell mundial

Notícia

El Pacte per a una nova mobilitat laboral a Barcelona és un acord amb les associacions econòmiques i organitzacions sindicals principals que es basa en el compromís de treballar conjuntament per a una mobilitat obligada més eficient, sostenible i segura tant a la ciutat com a l’àrea metropolitana.

Butlletí