La congestió als accessos de Barcelona podria créixer un 50% els pròxims anys

Ho apunta un estudi del RACC, que reclama, com a mesures urgents, més oferta i qualitat del transport públic i la millora del servei de Rodalies

Font: TV3

05/10/2016 - 19:30

Unes 200.000 persones que accedeixen diàriament a l'àrea metropolitana de Barcelona pateixen retencions de trànsit, segons un estudi del RACC, el Reial Automòbil Club de Catalunya. L'informe alerta que si no es prenen mesures urgents, la congestió als accessos de la ciutat s'incrementarà els pròxims anys un 50%.

 

L'estudi xifra en 52.000 hores diàries el temps de mitjana que perden els usuaris per la congestió, que equival a 685 euros per usuari afectat l'any.

Des del RACC s'exigeix com a mesura urgent incrementar l'oferta i la qualitat del transport públic. En aquest sentit diu que és necessari que el Ministeri de Foment faci les inversions compromeses en el servei de Rodalies. També proposa millorar la gestió del trànsit amb la creació del carril Bus-VAO de baix cost o el control de la velocitat variable, entre altres propostes. 

Quatre entrades a Barcelona són les que tenen més volum de vehicles en dies laborables: la A-2 (de Pallejà a Barcelona), la B-23 (de Molins de Rei a Barcelona), la C-58 (de Terrassa a Barcelona) i la B-20, la pota nord (de Montgat al Nus de la Trinitat).

Per als ciutadans que accedeixen en hora punta a Barcelona, és a dir, de 8 a 9 del matí, la demora mitjana calculada és de 80 minuts a la setmana. Els usuaris que circulen per les Rondes són els més perjudicats, amb demores que poden superar en hora punta els 150 minuts a la setmana addicionals (2,5h de mitjana més). En termes de pèrdua de jornades laborals, la demora en hora punta equival anualment a 8 dies de treball perduts.


Categories: 

Relacionats

Notícia
Destaquen el Park(ing) day i el Dia sense cotxes

Barcelona es torna a sumar a la Setmana Europea de la Mobilitat amb un programa d'activitats organitzades per l'Ajuntament i per entitats i associacions diverses, amb l'objectiu de millorar la qualitat de l’aire, de recuperar l'espai públic i de promoure la seguretat en la mobilitat a la ciutat.

Article

La cotxera d’autobusos que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té al Triangle Ferroviari, al districte de Sant Andreu, serà la primera instal·lació d’aquest tipus totalment elèctrica que hi haurà a Barcelona. La cotxera s’està transformant des del 2020 per adaptar-se a l’increment de busos elèctrics de la flota de TMB, uns treballs que acabaran l’any 2026, quan tots els espais per aparcar vehicles en aquestes instal·lacions estaran equipats amb un punt de recàrrega.

Article

Les dades de l'Enquesta de mobilitat en dia feiner de 2023, realitzada per l'Institut Metropolità conjuntament amb l'ATM, ens mostra en xifres una tendència positiva cap a una mobilitat més sostenible a Barcelona. El transport públic i la mobilitat activa es converteixen en les opcions majoritàries de transport, disminuint l'ús del vehicle privat a la ciutat.

Butlletí