La congestió als accessos de Barcelona podria créixer un 50% els pròxims anys

Ho apunta un estudi del RACC, que reclama, com a mesures urgents, més oferta i qualitat del transport públic i la millora del servei de Rodalies

Font: TV3

05/10/2016 - 19:30

Unes 200.000 persones que accedeixen diàriament a l'àrea metropolitana de Barcelona pateixen retencions de trànsit, segons un estudi del RACC, el Reial Automòbil Club de Catalunya. L'informe alerta que si no es prenen mesures urgents, la congestió als accessos de la ciutat s'incrementarà els pròxims anys un 50%.

 

L'estudi xifra en 52.000 hores diàries el temps de mitjana que perden els usuaris per la congestió, que equival a 685 euros per usuari afectat l'any.

Des del RACC s'exigeix com a mesura urgent incrementar l'oferta i la qualitat del transport públic. En aquest sentit diu que és necessari que el Ministeri de Foment faci les inversions compromeses en el servei de Rodalies. També proposa millorar la gestió del trànsit amb la creació del carril Bus-VAO de baix cost o el control de la velocitat variable, entre altres propostes. 

Quatre entrades a Barcelona són les que tenen més volum de vehicles en dies laborables: la A-2 (de Pallejà a Barcelona), la B-23 (de Molins de Rei a Barcelona), la C-58 (de Terrassa a Barcelona) i la B-20, la pota nord (de Montgat al Nus de la Trinitat).

Per als ciutadans que accedeixen en hora punta a Barcelona, és a dir, de 8 a 9 del matí, la demora mitjana calculada és de 80 minuts a la setmana. Els usuaris que circulen per les Rondes són els més perjudicats, amb demores que poden superar en hora punta els 150 minuts a la setmana addicionals (2,5h de mitjana més). En termes de pèrdua de jornades laborals, la demora en hora punta equival anualment a 8 dies de treball perduts.


Categories: 

Relacionats

Notícia

La UITP, que ha fet pública avui la candidatura guanyadora, ha tingut en compte la competitivitat de Barcelona així com el fet que disposi d’un sistema de transport públic i polítiques de desenvolupament urbà referents a nivell mundial

Article
Foto: Pep Herrero. TMB

Foto: Pep Herrero. TMB

El Pla de Mobilitat Urbana pretén aconseguir que l'ús del transport públic passi del 37,33% actual a una quota del 41,25% en quatre anys.

Notícia

El Pacte per a una nova mobilitat laboral a Barcelona és un acord amb les associacions econòmiques i organitzacions sindicals principals que es basa en el compromís de treballar conjuntament per a una mobilitat obligada més eficient, sostenible i segura tant a la ciutat com a l’àrea metropolitana.

Butlletí