El conseller Rull anuncia un nou decret per instar les administracions a adquirir vehicles nets

Departament de Territori i Sostenibilitat
09/05/2016 - 17:20

Hauran de ser elèctrics, híbrids, de gas liquat del petroli (GLP) o de gas natural comprimit (GNC), per reduir la contaminació atmosfèrica

 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat que la Generalitat està preparant un decret per instar les administracions públiques a adquirir vehicles nets. Es tracta d’una mesura per ambientalitzar les flotes a través de la compra pública verda i contribuir a la millora de la qualitat de l’aire. D’aquesta manera, les administracions, quan hagin de comprar vehicles, hauran de ser elèctrics, híbrids, de gas liquat del petroli (GLP) o de gas natural comprimit (GNC). Només s’establiran exempcions per causes justificades.  

Rull ho ha explicat al Parlament, aquest 5 de maig, durant una interpel·lació centrada en la reducció de la contaminació atmosfèrica a la conurbació de Barcelona. Una altra de les mesures que aplicarà el Departament de Territori i Sostenibilitat, ha avançat, és que es modificaran “les bonificacions als peatges de la nostra titularitat per deixar d’afavorir els cotxes dièsel”, que emeten més diòxid de nitrogen (NO2) que els de gasolina.   Un 25% menys de cotxes el 2025.

Actualment aquests peatges ofereixen bonificacions als cotxes menys contaminants a través del portal EcoviaT, basades en les emissions de diòxid de carboni (CO2), principal gas causant del canvi climàtic. En breu, però, els descomptes inclouran el factor de la contaminació local i es tindran també en compte les emissions de NO2. Aquesta actuació s’afegeix a la que ja s’aplica en aquestes vies des del mes de setembre passat per als cotxes elèctrics, que poden circular-hi gratuïtament.   El conseller s’ha compromès a abordar amb els ajuntaments i les entitats supramunicipals la restricció del trànsit de vehicles contaminants a les zones de protecció especial de l’atmosfera. “El repte”, ha manifestat, “és reduir entre un 25 i un 30% el nombre de vehicles que entrin a l’àrea metropolitana de cara a l’any 2025. Volem menys cotxes i que siguin més nets”. També amb aquestes administracions caldrà delimitar les Zones Urbanes d’Atmosfera Protegida (ZUAP) que, tot i ser de competència local, caldrà coordinar amb els accessos a les ciutats.  


Relacionats

Butlletí