Com podem netejar l’aire que respirem?

L’ambientòleg i professor d’investigació Xavier Querol indica el camí per aconseguir un aire net a les ciutats

Font: RAC1

15/10/2018 - 17:11

L’aire de Barcelona és dels més insalubres de tot l’estat. Principalment, l’aire de les grans ciutats conté massa òxid de nitrogen. En casos com els de la capital catalana aquest nivell supera el permès per llei.

Es tracta de partícules microscòpiques molt perjudicials per a la salut que en un 70% són provocades pels tubs d’escapament dels cotxes. Aquestes partícules agreugen les malalties respiratòries i cardiovasculars.

Per aconseguir un canvi real cal repensar l’ús del cotxe privat, i això fa por

El problema no és exclusiu de Barcelona. D’altres regions catalanes, com la plana de Vic, reben l’impacte de la contaminació de Barcelona en mode d’augment perillós de l’ozó. A la comarca d’Osona l’aire acostuma a contenir 10 vegades més ozó del que és aconsellable a conseqüència de la contaminació barcelonina.

Segons l’expert en qualitat de l’aire Xavier Querol, que ha visitat el programa de ràdio de RAC1 Tot és possible, hi ha esperances de reconduir la situació mitjançant l’implantació de projectes compromesos amb el medi ambient.

L’ambientòleg ha donat les claus per aconseguir netejar l’aire que respirem.

Passos per millorar l’aire que respirem

1. Consolidar un transport públic ràpid, barat i còmode.

2. Reduir el pas d’automòbils al centre de les ciutats.

3. Minimitzar la circulació de cotxes amb motor dièsel.

4. Potenciar els motors elèctrics i híbrids de taxis i furgonetes de repartiment.

5. Apostar per incrementar els carrils bici i fer-los més segurs.

Podeu escoltar l’entrevista a l’ambientòleg i professor d’investigació del Consell Superior d’Investigacions Científiques, Xavier Querol, aquí.

 


 

Relacionats

Notícia
Foto: Pep Herrero. TMB

Foto: Pep Herrero. TMB

Amb totes les mesures de seguretat implantades, el risc per a la salut al transport públic és molt baix. Aquest és el resum del document que la Unió Internacional de Transport Públic (UITP) ha publicat amb tot el que se sap després de set mesos de crisi sanitària per la Covid-19.

Article
Foto: Pep Herrero. TMB

Foto: Pep Herrero. TMB

El Pla de Mobilitat Urbana pretén aconseguir que l'ús del transport públic passi del 37,33% actual a una quota del 41,25% en quatre anys.

Article

Es tracta d’un espai d’ús gratuït que està equipat amb totes les eines necessàries per a fer petites reparacions i tasques de manteniment de les bicicletes

Butlletí