Objectiu #Rezero - Família amb nens: "Padre, he vuelto a pecar"

Font: Rezero

04/02/2018 - 15:41

Estic impressionada per la gran quantitat de residus que generem i per l’enorme volum de rebutjos que podem deixar de reduir”. Així s’explica Vanesa Rodríguez, que va compartir l’experiència amb el seu home, Carlos Escudero, i els seus dos fills petits.

Aquesta família feia una recollida selectiva, però no havia franquejat mai aquest llindar que condueix a una reflexió de sota-rel. “Hem canviat molts hàbits a casa, i cada dia els anem perfeccionant”, afegeix. Les pautes incorporades els han portat a prescindir dels iogurts, i a “oblidar-se de les càpsules” minidosi de cafè, que són irreciclables, substituïdes ara “per la cafetera i la màquina italiana de tota la vida”.

5 famílies catalanes, 30 dies i 1 repte: Objectiu #Rezero! www.consumconscient.cat

Com ho fan cinc famílies per a que no els entrin escombraries a casa seva durant un mes? 4 milions de tones de residus de mitjana a l’any per municipi i un rati per càpita de 1,35 kg al dia a Catalunya són xifres alarmants contra les que ja lluiten molts consumidors anònimament.

Cinc famílies catalanes han acceptat el repte Objectiu #Rezero en 30 dies, una experiència pionera impulsada per l'organització Rezero que trasllada a la pantalla en forma de websèrie la productora FORMA I&M. En els 30 dies del repte que podrem veure en els cinc capítols de la Websèrie Objectiu #Rezero, han pres consciència de la necessitat de reduir els residus, han canviat hàbits de consum, han evitat productes, embolcalls i envasos d’un sol ús, han planificat la compra setmanal en comerços a granel, etc.

L'eliminació de productes i envasos d'un únic ús i la seva substitució per productes i envasos reutilitzables en la seva alimentació, higiene, cuina i neteja domèstica són accions que tenen clars i immediats efectes positius a nivell econòmic, social, mediambiental i per a la salut de les cinc famílies.

Rezero, entitat sense ànim de lucre que treballa des de fa una dècada per canviar el model de producció i consum i avançar cap al ‘residu zero’ en col·laboració amb agents socials i econòmics del país, estrena el dilluns 15 de gener la websèrie Objectiu #Rezero, eix central de la campanya Jo Soc Coco.


 

Categories: 

Relacionats

Article

En el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus 2024, l'Agència de Residus de Catalunya comparteix els següents casos pràctics i eines per sensibilitzar sobre la prevenció del malbaratament alimentari.

Article

Per promoure el coneixement i la sensibilització sobre la problemàtica del malbaratament alimentari, la Diputació de Barcelona disposa de les maletes pedagògiques "El menjar no es llença".

Article

Mataró demana la implicació de la ciutadania per lluitar contra el malbaratament alimentari.

Butlletí