Objectiu #Rezero - Els Jubilats: "Es pot ser 'influencer' superats els 60 anys"

Font: Rezero

28/02/2018 - 20:43

Julita Mañosa i Josep Company (Veïns de Castellar del Vallès) han trobat, traspassada la barrera dels 60 anys, una nova motivació per compartir vivències derivades d'un consum més racional.

I ha implicat al seu espòs aliè fins ara a aquestes penes. Per això, ara les restes de menjar i jardí els recicla en la seva parcel·la de hort urbà municipal, on fabrica el compost. Julita Mañosa se sent 1 influencer en el seu barri. El seu costum de portar carmanyoles i recipients a la peixateria és trending topic.

La peixatera del barri li ha confessat que altres dones han imitat el seu model i vénen a comprar amb el tàper. "En el fons, reduir els residus és recuperar vells costums. De petita, comprava oli, vi o llet a granel; i procurem seguir fent-ho ".


5 famílies catalanes, 30 dies i 1 repte: Objectiu #Rezero! www.consumconscient.cat

Com ho fan cinc famílies per a que no els entrin escombraries a casa seva durant un mes? 4 milions de tones de residus de mitjana a l’any per municipi i un rati per càpita de 1,35 kg al dia a Catalunya són xifres alarmants contra les que ja lluiten molts consumidors anònimament.

Cinc famílies catalanes han acceptat el repte Objectiu #Rezero en 30 dies, una experiència pionera impulsada per l'organització Rezero que trasllada a la pantalla en forma de websèrie la productora FORMA I&M. En els 30 dies del repte que podrem veure en els cinc capítols de la Websèrie Objectiu #Rezero, han pres consciència de la necessitat de reduir els residus, han canviat hàbits de consum, han evitat productes, embolcalls i envasos d’un sol ús, han planificat la compra setmanal en comerços a granel, etc.

L'eliminació de productes i envasos d'un únic ús i la seva substitució per productes i envasos reutilitzables en la seva alimentació, higiene, cuina i neteja domèstica són accions que tenen clars i immediats efectes positius a nivell econòmic, social, mediambiental i per a la salut de les cinc famílies.

Rezero, entitat sense ànim de lucre que treballa des de fa una dècada per canviar el model de producció i consum i avançar cap al ‘residu zero’ en col·laboració amb agents socials i econòmics del país, estrena el dilluns 15 de gener la websèrie Objectiu #Rezero, eix central de la campanya Jo Soc Coco.


 

Categories: 
Municipis: 
Vallès OccidentalCastellar del Vallès

Relacionats

Article

L’Ajuntament de Castellar del Vallès ha aprovat una instrucció per poder materialitzar un dels primers compromisos en la lluita contra la situació d’emergència climàtica: l’eliminació dels productes de plàstic d’un sol ús als edificis municipals i en activitats públiques.

Article

Go Zero Waste App és una aplicació que et permet localitzar botigues a granel i productes lliures de plàstic a prop teu. També t'ajuda a desenvolupar hàbits sostenibles que incidiran en la teva generació de residus, com portar sempre una ampolla d'aigua reutilitzable sobre.

Notícia

L'Ajuntament de Barcelona s'ha compromès amb la reducció del plàstic d'un sol ús i ha constituït la Taula Plàstic Zero amb entitats ecologistes, universitats, escoles, instituts i empreses municipals. És per això que, en el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, l’Ajuntament ha decidit impulsar la campanya PlàsTICS, amb l’objectiu de conscienciar sobre l’impacte dels nostres petits gestos i hàbits quotidians sobre la problemàtica generada pel consum de plàstics d’un sol ús.

Butlletí