Mirada de gènere i educació ambiental

Font: AMB

24/02/2021 - 13:15

El programa d’educació ambiental Compartim un Futur ha volgut fer de la perspectiva de gènere una prioritat en l’educació ambiental a l’Àrea Metropolitana de Barcelona introduint criteris d’igualtat de gènere a les activitats i als recursos educatius.

Es va iniciar aquesta tasca el 2018 amb l’elaboració de la Guia per a la incorporació de la perspectiva de gènere al programa Compartim un Futur, on es donen eines per evitar que els continguts de les activitats reprodueixin rols i estereotips de gènere i on s’orienta els formadors i les formadores a l’hora d’impartir les activitats.

Actualment s’estan revisant tots els recursos del programa educatiu per buscar l’equitat en el llenguatge i en els espais de participació de les activitats i s’han adaptat els recursos per donar visibilitat al paper de la dona en la història. En aquest vídeo s’explica de manera resumida el que s’està duent a terme:

 

Cal recordar que, a més, l’11 de febrer se celebra el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència amb la intenció de promoure una participació plena i igualitària de les dones i les nenes en aquest camp del coneixement, eliminar tota mena de discriminació i fomentar que hi hagi més participació i reconeixement de les seves contribucions, que moltes vegades han estat oblidades.

La igualtat de gènere és el número 5 dels objectius de desenvolupament sostenible: promou l’eliminació de la bretxa de gènere en els sectors de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM) present a la nostra societat.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article
 

Més de 600 alumnes de 12 centres educatius de la ciutat han visitat el riu Llobregat en el marc de la celebració del Dia de l’Aigua. L’activitat s’emmarca en les accions que desenvolupen les escoles i instituts que formen part de la xarxa L’H Escoles Sostenible i el Padrins del Riu.

Article

Una cinquantena d’alumnes dels instituts Montserrat Miró, La Ribera, La Ferreria i La Salle han realitzat accions directes amb l’objectiu de millorar la biodiversitat del municipi i motivar la conscienciació sobre l’emergència climàtica entre el col·lectiu jove.

Article

L’Ajuntament de Manresa, amb el suport de la Diputació de Barcelona i els centres educatius de la ciutat, ha engegat un projecte per tal que l’alumnat d’ESO de la ciutat identifiqui els rius d’orenetes, falciots i ballesters que nien als edificis de la ciutat i en facilitin la protecció municipal. El projecte, que començarà amb una prova pilot a la Salle de Manresa, té l’objectiu de conservar la biodiversitat urbana de Manresa i fomentar la conscienciació de l’alumnat sobre la importància de preservar-la, ja que és un patrimoni cada cop més valorat pels seus beneficis ambientals i socials.

Butlletí