Mirada de gènere i educació ambiental

Font: AMB

24/02/2021 - 13:15

El programa d’educació ambiental Compartim un Futur ha volgut fer de la perspectiva de gènere una prioritat en l’educació ambiental a l’Àrea Metropolitana de Barcelona introduint criteris d’igualtat de gènere a les activitats i als recursos educatius.

Es va iniciar aquesta tasca el 2018 amb l’elaboració de la Guia per a la incorporació de la perspectiva de gènere al programa Compartim un Futur, on es donen eines per evitar que els continguts de les activitats reprodueixin rols i estereotips de gènere i on s’orienta els formadors i les formadores a l’hora d’impartir les activitats.

Actualment s’estan revisant tots els recursos del programa educatiu per buscar l’equitat en el llenguatge i en els espais de participació de les activitats i s’han adaptat els recursos per donar visibilitat al paper de la dona en la història. En aquest vídeo s’explica de manera resumida el que s’està duent a terme:

 

Cal recordar que, a més, l’11 de febrer se celebra el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència amb la intenció de promoure una participació plena i igualitària de les dones i les nenes en aquest camp del coneixement, eliminar tota mena de discriminació i fomentar que hi hagi més participació i reconeixement de les seves contribucions, que moltes vegades han estat oblidades.

La igualtat de gènere és el número 5 dels objectius de desenvolupament sostenible: promou l’eliminació de la bretxa de gènere en els sectors de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM) present a la nostra societat.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

L'alumnat ha procedit d’una desena de centres educatius de Sant Celoni, Santa Maria de Palautordera i Malgrat de Mar.

Article

Alumnes de 3r d’ESO de l’Institut de Taradell participen a la primera edició del projecte Avancem cap al residu Zero, del Servei d’educació ambiental de la Mancomunitat, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Article

Quina petjada de carboni produïm? L’alumnat del projecte “Escoles For Future! Complim la Llei 16/2017!” de l’Institut Les Vinyes de Santa Coloma de Gramenet ha analitzat la petjada de carboni a l’institut. L’anàlisi és part del treball en conscienciació ambiental que duu a terme el programa Escoles for Future que ha treballat ACPP junt amb l’Institut Les Vinyes durant aquest curs escolar 2021-2022.

Butlletí