Menys plàstic, més vida!

Font: Generalitat de Catalunya

30/06/2019 - 08:00

Resum de l'exposició de l'Agència Catalana de l'Aigua amb motiu del Dia Mundial de l'Aigua 2019.

L’exposició ha estat dissenyada per l’Agència Catalana de l’Aigua(ACA) i amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona. Vol destacar que el plàstic està present d’una manera important a les nostres vides, tenint en compte que més del 90% dels productes i objectes que ens envolten estan fets d’aquest material, que acostuma a tenir un baix cost de producció, una gran versatilitat i una elevada resistència.

Es pretén, per tant, destacar una problemàtica que s’ha agreujat en els darrers anys, la importància de gestionar de manera adequada els plàstics i reduir el seu ús, sobretot pel que fa als plàstics que s’acostumen a utilitzar només en una ocasió. El 80% dels plàstics que trobem als nostres mars i oceans provenen de terra, arrossegats a través de l’aigua que circula a través dels rius i torrents. Això provoca que aquest material tingui un lent període de degradació i que, en molts casos, sigui confós pels animals marins com a possible aliment, a més del risc que el plàstic passi a dins de la cadena tròfica.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

El Consorci del Bages en coordinació amb policies i agents municipals, du a terme inspeccions periòdiques per detectar incidències relacionades amb la gestió dels residus als municipis consorciats.

Notícia

Els serveis d’inspecció municipal havien detectat que alguns comerços feien un ús indegut dels contenidors destinats a la ciutadania. Les fruiteries s’hauran d’adherir obligatòriament al nou sistema de recollida comercial.

Notícia

La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC), ha aprovat el Segon Pacte per a la Moda Circular, que dona continuïtat al pacte creat l’any 2022. 

Butlletí