L’Ajuntament de Manresa continua amb la renovació de la flota del bus urbà i comprarà dos nous busos híbrids

Font: Ajuntament de Manresa

13/08/2020 - 11:11

Manresa Bus està fent a partir d’avui fins a final de mes una prova amb viatgers amb un nou model de bus híbrid. Els dos nous vehicles s’estrenaran a principis de l’any vinent.

L’Ajuntament de Manresa té previst estrenar a principis de l’any vinent dos nous vehicles híbrids per continuar renovant la flota del servei de bus urbà a la ciutat. Actualment, Manresa Bus disposa de 18 vehicles, que cobreixen les 6 línies en servei de feiners, més les 3 línies de servei en festius, dels quals 7 són híbrids. Amb la renovació de dos nous busos, Manresa disposarà l’any 2021 un total de 9 busos híbrids, un 50% de la flota.

Darrerament s’han provat diferents models híbrids per valorar les adaptacions de les diferents  marques del mercat a les característiques de la ciutat de Manresa. A partir d’avui i fins a final de mes,  es farà una nova prova amb un vehicle nou. En aquest cas, com a novetat, aquesta prova es farà amb gent a bord amb l’objectiu  de valorar l’eficiència i els consums reals amb càrrega de viatgers.

Aquesta prova es farà en diferents línies del servei per tal de valorar la seva adaptabilitat a diferents recorreguts. L’autobús estarà identificat amb logotips de Bus Manresa i indicador de la línia, tot i que no estarà pintat com la resta.

Fins ara el model de bus híbrid que opera a la ciutat és el MAN Lion’s City, un model que ha donat molt bons resultats, però atesos els diferents avanços tècnics es vol provar el model Mercedes Citaro Hybrid per poder disposar d’una comparativa de resultats.

Amb els busos híbrids, l’Ajuntament, conjuntament amb Manresa Bus, fa una aposta clara per l’eficàcia, la confortabilitat i la sostenibilitat. Els busos híbrids a banda d’una reducció de consum de combustibles fòssils i per tant d’emissions contaminants a la ciutat, també tenen una reducció molt considerable d’emissions acústiques.


 

Relacionats

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Notícia

El bus híbrid és propietat de l’Ajuntament i s’ha cedit a l’empresa que gestiona el servei de bus urbà per anar renovant progressivament la flota

Notícia

TMB inicia la licitació de 210 autobusos elèctrics i híbrids dins del pla de renovació de la flota. La comanda, dividida en cinc lots i valorada en 116 milions d’euros, servirà per avançar en la reducció d’emissions els pròxims quatre anys.

Butlletí