La campanya "Santa Margarida i els Monjos més sostenible" promou el consum responsable al municipi

10/10/2022 - 11:47

El projecte convida a la ciutadania, comerços, restauració i serveis a fer del municipi un espai cada cop més respectuós amb el medi ambient.​

L’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos, en col·laboració amb Rezero, ha dut a terme una campanya per impulsar i promoure l’adopció de criteris de sostenibilitat i de responsabilitat ambiental per part dels negocis com a inici d’una transformació del consum al municipi, així com per fer valer les pràctiques sostenibles que els establiments tenen ja incorporades en la seva oferta de productes i serveis.

En primer lloc, durant el mes de maig es va fer un anàlisi dels negocis i aquests van sumar-se al compromís de fer Santa Margarida i els Monjos més sostenible i convertir-la en referent en sostenibilitat i consum responsable. Les agents cíviques que han realitzat aquestes visites s’han trobat que la gran majoria de les activitats econòmiques estan fent grans esforços per ser cada cop més sostenibles, i que alhora són conscients de la importància del seu paper en aquest procés i del llarg camí que encara queda per recórrer.

En total s’han visitat 112 establiments entre comerços, bars, restaurants i serveis. A cada un d’ells se’ls ha fet un qüestionari sobre diferents característiques de la seva oferta. Els criteris més aplicats per la majoria són la venda de productes de proximitat, sobretot a les cuines de restaurants, la prevenció del malbaratament alimentari, i l’acceptació d’envasos reutilitzables per fer les compres, si bé aquesta darrera no és una pràctica amb gaire acollida enre la clientela.

Per tal de facilitar-los fer canvis i fer la seva oferta i activitat més respectuosa amb el medi ambient, i que aproximi opcions de consum conscient a la ciutadania, s’ha ofert una formació i una guia a tots els responsables d’activitats econòmiques del poble. Ara, tenen a les seves mans informació sobre alternatives que es poden aplicar a comerços, bars, restaurants i serveis que els permetran fer més sostenible la seva oferta i també la gestió interna de l’activitat.

Però per poder fer aquest consum conscient, és imprescindible conèixer les opcions que tenim més a prop, al nostre abast. És per això que s’han repartit diferents materials que indiquen l’oferta de productes i serveis respectuosos amb el medi ambient que podem trobar a cada establiment. A més, això els ajuda a donar visibilitat i fomentar les característiques del seu producte que els diferencia i els hi dona un valor afegit.

Aquesta iniciativa facilita a la ciutadania consumir amb criteris de sostenibilitat, i anima als negocis a assolir objectius de sostenibilitat en l’oferta de productes i serveis per poder-se convertir en motor de canvi cap a un model de consum més conscient.
 


 

Municipis: 
Alt PenedèsSanta Margarida i els Monjos

Relacionats

Article

La Mancomunitat Penedès-Garraf continua promovent la prevenció del residu tèxtil als municipis del territori amb la campanya «Està de moda».

Article

Una representació de l’alumnat (70) i professorat (20) de nou centres educatius de la ciutat han participat en l’acció final conjunta del curs que s’ha celebrat aquest dilluns als jardins del Castell.

Article

Voluntaris de l’Escola d’Art construiran torres verticals que simularan “diagrames de barres 3D” amb els diferents tipus de residus.

Butlletí