Els veïns del barri de Sant Antoni a Barcelona els preocupa la contaminació de l'aire

Font: Ajuntament de Barcelona

09/03/2018 - 08:13

S'ha celebrat una nova trobada de veïns i veïnes de Sant Antoni per tractar la problemàtica de la contaminació atmosfèrica al barri de Sant Antoni. L’acte s'ha celebrat  el dimecres 7 de març, al Centre Cívic Cotxeres de Borrell.

S'ha celebrat una nova trobada de veïns i veïnes de Sant Antoni per tractar la problemàtica de la contaminació atmosfèrica al barri de Sant Antoni. L’acte s'ha celebrat  el dimecres 7 de març, al Centre Cívic Cotxeres de Borrell.

Aquesta activitat dóna continuïtat a la sessió realitzada el desembre passat a la Biblioteca Sant Antoni–Joan Oliver, en la qual els veïns i veïnes participants van exposar les seves preocupacions al voltant de la contaminació atmosfèrica i van proposar possibles solucions. En aquesta nova sessió s'han mostrat casos inspiradors d’altres ciutats i s'han donat a conèixer les dades científiques disponibles al voltant de les qüestions exposades en la reunió anterior. Així mateix, s’han exposat les mesures previstes per part de l’Ajuntament de Barcelona. Per últim, es planteja un exercici participatiu per prioritzar les mesures per identificar quines són percebudes com més urgents. La trobada, igual que la primera sota el nom de “Menys contaminació al barri de Sant Antoni. Contaminació atmosfèrica i vehicles comercials: incògnites i possibles mesures”, és un dels projectes sorgits dels pressupostos participatius del Districte de l’Eixample que es van votar a través de la plataforma Decidim.barcelona.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Notícia
Un estudi mostra les ciutats europees amb major mortalitat relacionada amb la contaminació de l'aire

Grans ciutats d'Epanya, Bèlgica, Itàlia i França encapçalen el rànquing de morts associades al NO2, mentre que la major mortalitat atribuïble a partícules fines es troba a Itàlia, Polònia i la República Txeca.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Butlletí