“Comerç verd”: més productes ecològics i de proximitat als mercats municipals de Barcelona

15/06/2021 - 11:39

El programa “Comerç verd” qualificarà els mercats municipals que ofereixen aliments locals, de petits productors, ecològics, de pagès i de llotja per incentivar el consum de productes de proximitat. De moment s’hi han adherit sis mercats: Concepció, Llibertat, Sarrià, Ninot, Sants i Horta, i al setembre s’hi afegiran la resta dels 39 mercats alimentaris de la ciutat. Aquest projecte pilot és un dels programes principals de Barcelona com a capital de l’alimentació sostenible.

El programa “Comerç verd” té com a objectius prioritzar els productes ecològics i de proximitat als mercats, posicionar els establiments per la qualitat dels productes, reduir la petjada de carboni, lluitar contra l’emergència climàtica i potenciar l’agricultura i la ramaderia local i sostenible.

Requisits dels comerços verds

  • Tenir un percentatge mínim de productes locals, ecològics i directes de pagès o de llotja.
  • Haver rebut la qualificació de Comerç Verd.
  • Incloure cartells i etiquetes que els identifiquen com a parada d’alimentació saludable i sostenible.

El projecte “Comerç verd” forma part del programa Barcelona Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible 2021, que té l’objectiu de fomentar una alimentació més saludable, sostenible i local i millorar la salut de les persones i del planeta.


 

Relacionats

Article

Mou-te pel zero! és una campanya impulsada per l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú conjuntament amb Go Zero Waste amb l’objectiu de promoure la reducció de residus i el comerç local a través de reptes a l’abast de tothom.

Article

L’Ajuntament de Mollet participa en el projecte que articularà una xarxa d’Open Labs en el territori, que pretenen ser la matriu a partir de la qual comença la transformació cap a un ecosistema sostenible de recerca i innovació. Hi participen l’Ajuntament de Mollet del Vallès de Cerdanyola del Vallès, la Universitat Autònoma de Barcelona, ESADE, EURECAT, el Parc de Recerca UAB amb el suport d’Àmbit B30.

Article

Tres mesos després de néixer, ja s'han venut gairebé un de cada quatre bons de consum Vilawatt creats per l'Ajuntament. Impulsada dins el Pla de Reactivació Local enfront de la COVID, aquesta promoció dobla cada 25 euros que la ciutadania converteix a la moneda local Euro-Vilawatt, que es pot utilitzar en exclusiva al comerç i l'hostaleria local.

Butlletí