Comença el projecte Refugis climàtics a l'Escola Cervantes de Barcelona

13/11/2019 - 08:00

L'Escola Cervantes està d'enhorabona ja que ha estat una de les deu escoles seleccionades per tal de transformar l'espai escolar en un refugi climàtic obert a la ciutadania. Les obres començaran entre el maig i el juny del 2020, i els caps de setmana, les instal.lacions de l'escola restaran obertes per al veïnat amb l'objectiu de poder gaudir d'un espai fresc i còmode al barri

El projecte vol disminuir l’impacte de les altes temperatures a l’estiu, i per tal de reunir idees, es va fer un procés participatiu enregistrant un petit vídeo dins d’una cabina contra el canvi climàtic on la comunitat educativa podia donar la seva opinió, com ara, són necessàries més plantes, més fonts, un sistema de refrigeració creuada, aïllament a les finestres…

L’alumnat de 5è de primària, com a grup motor del projecte i diverses famílies, mestres i entitats van assistir a la primera de les sessions participatives dinamitzades organitzades des d’Escoles+Sostenibles amb la finalitat de poder prioritzar les diferents solucions tècniques que necessita l’escola orientant l’equip tècnic, donant a conèixer el projecte a la comunitat educativa i consensuant aquelles mesures que es consideren necessàries i prioritàries.

Actualment, a les aules s’està fent un treball globalitzat i interdisciplinar de conscienciació sobre el canvi climàtic i per això, s’analitzen diferents dades científiques (amb un enfocament pedagògic) per avaluar l’impacte de les mesures que es volen implementar. Les nenes i nens fan experiments per entendre l’efecte hivernacle, analitzar i comparar dades dels sensors instal·lats a l’escola, es reivindiquen sobre el clima i van fer un trastag a la platja del Somorrostro (el trastag és una acció de recollida de brossa al medi ambient).

D’altra banda, durant la Setmana pel clima es van realitzar petites accions com: un minut de silenci per la Terra, vestir-se totes i tots de verd, es va projectar la pel·lícula “Before the Flood“ a l’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària i es van realitzar cartells reivindicatius amb lemes que van fer servir per una aturada al pati l’últim dia de les microaccions.​

Aquest primer trimestre, l’alumnat de l’escola rebrà unes maduixeres amb les que mesuraran els contaminants que recullen les seves fulles. Aquestes plantes són petites estacions de monitoreig de la contaminació ambiental.


 

Municipis: 
BarcelonèsBarcelona
Etiquetes: 

Relacionats

Article

L’alcaldessa de Barcelona i els alcaldes de Madrid, Sevilla i València, amb el suport del Govern espanyol, han signat la declaració institucional “Ciutats climàticament neutrals el 2030”, que s’emmarca dins de la iniciativa Cities 2030, per promoure formes innovadores de col·laboració entre ciutats, actors i sectors clau perquè accelerin la transformació necessària per arribar a ser ciutats sostenibles, saludables i resilients davant l’emergència climàtica actual.

Article

El programa Escoles + Sostenibles ha organitzat durant el curs escolar 2020-2021 diferents activitats amb 358 escoles de la ciutat per celebrar el seu vintè aniversari i la tasca desenvolupada per promoure la sostenibilitat des de l’educació. En la cloenda del curs, celebrada en línia, hi han participat més de mil alumnes d’una cinquantena de centres i s’ha fet un repàs de les diferents iniciatives sostenibles impulsades per diferents escoles.

Article

El Barcelona Green Deal és l’agenda urbana i econòmica per fer, en els propers deu anys, una ciutat més competitiva, sostenible i equitativa, adaptada a reptes com les transicions ecològica i digital, que s’han vist accelerats per la pandèmia. El nou full de ruta consta de 38 mesures, entre les quals s’inclouen transformacions urbanes per revitalitzar o crear noves zones estratègiques d’activitat econòmica. Quines són?

Butlletí