Curs de Gestió de la Bicicleta cap a ciutats sostenibles

divendres, 16 setembre, 2016 - 09:00 a dissabte, 17 setembre, 2016 - 13:59
Geolocation

Des de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, gràcies al finançament de l'Ajuntament de Barcelona, ​​vam presentar aquest curs de Gestió de la bicicleta a la ciutat amb criteris de mobilitat sostenible.

Després de 13 anys treballant en el foment de la mobilitat sostenible i impulsant projectes formatius, amb aquest curs volem cobrir la necessitat d'una formació més especialitzada en gestió de la bicicleta, una manera sostenible que tot i l'increment del seu ús en les ciutats, requereix encara de molt suport i formació especifica causa de les seves particularitats.

La introducció de la bicicleta a la ciutat és una política pública que afavoreix ciutats més amables, més convivencials, amb persones més sanes, amb menor contaminació i menor despesa energètica. També ajuda a la creació d'espai públic de qualitat ia la racionalització de l'ús del vehicle a motor.

Per tenir èxit, la gestió de la mobilitat requereix d'un full de ruta clar que ha d'incloure l'aprovació de mesures valentes i projectes que es desenvolupin en el llarg termini. A causa d'això és imprescindible mantenir els professionals informats i formats.

El curs s'adreça a professionals de tots els sectors que vulguin conèixer els útils de gestió, beneficis, normativa i oportunitats que brinda el ciclisme urbà en un context de polítiques de mobilitat sostenible. Així com a regidors, alcaldes i tècnics de municipis desitjosos d'impulsar la bici a la seva ciutat.

Calendari: De 16 de setembre a desembre 5, 2016

Durada: 75 hores

Metodologia: Online a través de plataforma e.learning, una videoconferència per mòdul i diversos vídeos de presentació de temes. A més d'una sessió pràctica, voluntària i presencial a Barcelona en acabar el curs.

Idiomes: Castellà i català.

Professorat: Pau Noy i Belén Calahorro

Matrícula: 200 €

Programa Castellano y Catalán

Pre-Inscripció 
Informació: cursobarcelona@fundaciomobilitatsostenible.org 


9f69ca03-9069-4d80-a9eb-19321795c0d4.png 42641de8-004d-4a1c-bb9f-163087a02b30.jpg


 

Etiquetes: 
Categories: 
Mobilitat

Relacionats

Notícia

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat a l’Hospitalet de Llobregat la finalització de l’ampliació del servei AMBici, la bicicleta pública metropolitana, i l’entrada en vigor de les noves tarifes.

Notícia

L’Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat posarà en marxa el 2 de juny cinquanta estacions arreu de la ciutat amb capacitat per a 460 bicicletes.

Notícia

Malgrat la creença popular, no hi ha evidències que indiquin que els carril bici bidireccionals són sistemàticament més perillosos per als ciclistes que els unidireccionals, segons es desprèn d’un estudi realitzat per Samuel Nel·lo, investigador de l’ICTA-UAB on compara la sinistralitat dels dos tipus de carrils a Barcelona.

Butlletí