Notícia

La Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Sabadell conformen el comitè impulsor del Primer Congrés de Qualitat de l'Aire - els dies 24 i 25 d'octubre -, que planteja les eines de gestió i normatives d’implantació per a una millora de la qualitat de l’aire de la societat. El 1er Congrés de l’Aire a nivell català que aplegarà uns 400 assistents amb 22 sessions i 95 ponents, i la presència solucions tecnològiques i expositors.

Notícia

Les escoles de L'Hospitalet de Llobregat s'han mobilitzat per conscienciar del canvi climàtic i de la necessitats de prendre mesures mediambientals

Notícia
unsplash.com

Les partícules de carboni negre que contaminen l'aire que respirem arriben fins a la zona de la placenta on es troba el fetus en desenvolupament en les dones embarassades, segons un estudi que acaba de sortir a la llum.

Notícia
Caminar és beneficiós físicament, psicològicament i també per al cervell

Les persones que es desplacen més a peu són les que viuen en barris ben comunicats amb transport públic i amb un nombre major d'habitatges, serveis i instal.lacions. Un ampli estudi mostra com les ciutats poden fomentar els desplaçaments a peu. Coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat, una recerca feta en set poblacions europees es centra en la mobilitat a peu, una estratègia per augmentar l'activitat física

Entrevista

La catedràtica de física de l'atmosfera Carme Llasat subratlla la importància de trobades d'estats com la Cimera sobre l'Acció Climàtica que es fa a Nova York per combatre el canvi climàtic

Notícia

L’esdeveniment tindrà lloc el pròxim 25 d’octubre a la biblioteca Mestre Martí Tauler i explicarà experiències d’autoconsum en clau ciutadana, empresarial i institucional. El 6è Congrés es dedicarà a l’autoconsum energètic amb la voluntat de fer servir l’altaveu que suposa el prestigi del Congrés per impulsar l’interès per l’autoconsum a través de l’experiència de Rubí i dels testimonis de persones expertes.

Entrevista

Fernando Camacho de Coca és doctor en física i director de l'empresa EOLAB (Earth Observation Laboratory). Vinculat al projecte europeu Copernicus i al Comitè Internacional de Satèl·lits d’Observació de la Terra, la seva veu està avalada per 20 anys monitorant diàriament l’escorça terrestre: temperatura, albedo, humitat, vegetació, incendis…

Reportatge
Les claus de la Cimera d'Acció Climàtica de Nova York

Notícia
Presentació de l'Ajuntament de Granollers

Entitats locals d'arreu del país donen suport a la Vaga pel Clima i exposen les mesures d'acció climàtica que preveuen adoptar per fer front a l'emergència. Des de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat fem un resum a les accions de municipis com Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilanova i la Geltrú, Santa Perpètua de Mogoda, Barberà del Vallès i moltes altres ciutats i pobles.

Notícia

Nacions Unides confirma l'important potencial dels governs locals i les empreses per reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle, especialment quan es treballa a través de xarxes com el Pacte Mundial d'Alcaldes. Els governs locals i les empreses de tot el món podrien reduir encara més les emissions si s'unissin per abordar objectius comuns a través d'iniciatives conjuntes, sovint juntament amb els governs nacionals.

Butlletí

Opinió

Propers actes