Innovació i tendències sostenibilistes

L’electricitat, el gran vector energètic industrial i urbà, aviat ho serà també en automoció
Socioecòleg, President d'ERF - Estudi Ramon Folch & Associats
31/10/2011 - 00:00

Les empreses nord-americanes compren idees. La majoria de les nostres prefereixen adquirir patents. Les novetats comprables han estat prèviament idees sense precedent, per això eren novedoses. Innovar no és repetir primer, sinó fer per primer cop. "¡Que inventen ellos!", digué Miguel de Unamuno, gran pensador d'idees periclitades. La imaginació i la creativitat veritables no han de ser preses per fantasia o especulació.

Steve Jobs, traspassat fa poc, tingué dificultats als Estats Units, però se'n sortí. Aquí no hauria passat de l'escarni sarcàstic, em temo. L'Apple I de 1976 era un artefacte primitiu, sensiblement mal girbat. Però responia a una excel·lent idea. També constitueixen idees brillants els conceptes presentats a Ecotendències, a propòsit del cotxe elèctric i els seus perifèrics. Em pregunto si sabrem desenvolupar-los industrialment o incorporar-los a les nostres ciutats.

Ecotendències és un cicle organitzat per Fundació la Caixa. Pot seguir-se presencialment a CosmoCaixa i virtualment a través d'un web especialment creat a l'efecte. Hi ha sessions amb experts (‘Tecno'), sessions amb innovadors (‘Idea') i sessions per a públic general (‘Tu'). És una manera creativa i innovadora de fer accessible la creativitat i la innovació en el camp de la sostenibilitat, que és innovadora i creativa per se, perquè es proposa subvertir el vell ordre repetitiu i caducat.

Les primeres sessions d'Ecotendències estan consagrades al cotxe elèctric. Els partidaris de la cavalleria es van fer grans tips de riure amb els primers automòbils. Ara, envermellirien. Més ben dit, segurament es reencarnarien en els escarnidors de la motorització elèctrica. Mentrestant, l'electricitat ja és el gran vector energètic industrial, urbà i ferroviari. Aviat ho serà també en automoció. Malgrat els escèptics. Ha costat un segle implementar plenament els automòbils tèrmics. Destinar una dècada a fer possible els elèctrics no sembla demanar massa.

Socioecòleg, Director general d'ERF
Etiquetes: 

Relacionats

Butlletí