Hi ha altres maneres de viure (i de fer publicitat)

Professional de la comunicació i la publicitat, especialitzada en medi ambient i sostenibilitat
16/09/2019 - 11:54

El sector ambiental s’esgarrifa pels nous anuncis de Damm, “Acte I. Ànima” i “Acte II. Amants”. A Twitter – la xarxa que sentencia amb 140 caràcters- centenars de comentaris negatius: que si “greenwhasing”, que si generació d’envasos, que si contaminació del mar i, fins i tot, que si morts al Mediterrani. Fora del sector, el que seria la ciutadania “normal”, milers de comentaris positius. En reprodueixo alguns, extrets de la pàgina de Facebook de Damm: “Gràcies per aprofitar per enviar el missatge a tanta gent com arribeu”, “El millor anunci que he vist a la meva vida”, “Gràcies per emocionar-nos i per despertar consciències”… i gràcies, gràcies, gràcies.

Sempre he defensat que avançaríem molt més en temes ambientals si invertíssim en comunicació i publicitat com la Coca-cola. Damm ho ha fet. Té els mitjans per arribar a molta gent i ho ha fet amb sensibilitat i molta elegància. Segur que l’empresa pot millorar en molts aspectes pel què fa als impactes de la seva activitat, com tantes i tantes empreses que s’anuncien a les nostres pantalles i de les que en som consumidors. I quantes d’aquestes empreses aposten per la sostenibilitat com a estratègia de comunicació? Aplaudeixo l’aposta, aplaudeixo els espots i aplaudeixo l’estratègia.

I sí, soc de l’àmbit de la comunicació però també em sento del sector ambiental. I la meva feina, la nostra feina, la de les persones que ens dediquem a la comunicació de la sostenibilitat, és treballar per donar a conèixer els reptes ambientals i les possibles solucions. No us enfadeu. No us esgarrifeu. Damm aquesta vegada ens ajuda.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia
La campanya solidària es porta a terme a més de 80 ciutats de tot el territori, com Madrid, Sevilla, Barcelona, Santander o Palma de Mallorca.

La iniciativa, organitzada per Ecovidrio, té l’objectiu de sumar esforços davant aquesta malaltia i potenciar el reciclatge d’envasos de vidre

Notícia

Al marró, només l’orgànica. Aquest és el lema de la nova campanya que impulsa l’Ajuntament de Rubí amb l’objectiu de perfeccionar la recollida de la fracció orgànica. Amb aquesta iniciativa es pretén conscienciar la ciutadania que cal reduir la presència de residus impropis ─tots aquells que es llencen a un contenidor que no correspon─ al contenidor marró. I és que aquesta barreja provoca uns costos ambientals i econòmics que afecten a tothom.

Notícia

Des de dimarts 1 d'octubre s'ha iniciat el nou servei de recollida de residus i de neteja viària, amb major freqüència de pas en la recollida i la incorporació d'una tercera escombradora, entre moltes altres millores. Amb el nou operador, la freqüència de recollida de residus s'aplicarà immediatament. El nou contracte duplica la freqüència de la recollida d'envasos i augmenta la freqüència de la recollida de paper i cartó, que es farà dos cops les setmanes parells i un cop, les senars.

Butlletí