Hi ha altres maneres de viure (i de fer publicitat)

Professional de la comunicació i la publicitat, especialitzada en medi ambient i sostenibilitat
16/09/2019 - 11:54

El sector ambiental s’esgarrifa pels nous anuncis de Damm, “Acte I. Ànima” i “Acte II. Amants”. A Twitter – la xarxa que sentencia amb 140 caràcters- centenars de comentaris negatius: que si “greenwhasing”, que si generació d’envasos, que si contaminació del mar i, fins i tot, que si morts al Mediterrani. Fora del sector, el que seria la ciutadania “normal”, milers de comentaris positius. En reprodueixo alguns, extrets de la pàgina de Facebook de Damm: “Gràcies per aprofitar per enviar el missatge a tanta gent com arribeu”, “El millor anunci que he vist a la meva vida”, “Gràcies per emocionar-nos i per despertar consciències”… i gràcies, gràcies, gràcies.

Sempre he defensat que avançaríem molt més en temes ambientals si invertíssim en comunicació i publicitat com la Coca-cola. Damm ho ha fet. Té els mitjans per arribar a molta gent i ho ha fet amb sensibilitat i molta elegància. Segur que l’empresa pot millorar en molts aspectes pel què fa als impactes de la seva activitat, com tantes i tantes empreses que s’anuncien a les nostres pantalles i de les que en som consumidors. I quantes d’aquestes empreses aposten per la sostenibilitat com a estratègia de comunicació? Aplaudeixo l’aposta, aplaudeixo els espots i aplaudeixo l’estratègia.

I sí, soc de l’àmbit de la comunicació però també em sento del sector ambiental. I la meva feina, la nostra feina, la de les persones que ens dediquem a la comunicació de la sostenibilitat, és treballar per donar a conèixer els reptes ambientals i les possibles solucions. No us enfadeu. No us esgarrifeu. Damm aquesta vegada ens ajuda.


 

Categories: 

Relacionats

Article
Nova campanya de foment de la recollida de residus d'aparells elèctrics i electrònics

Coincidint amb el Black Friday, l’Agència de Residus de Catalunya inicia accions de conscienciació i sensibilització en centres comercials, botigues d’electrodomèstics, biblioteques, places públiques i xarxes socials, per allargar la vida d’aquests aparells i dipositar-los als punts de venda

Notícia

Una carpa informativa s'ha instal·lat amb l’objectiu d'aprofundir en la idea d’allargar la vida útil d’aquests aparells, promovent la reparació i reutilització, així com animar la ciutadania a dipositar aquests objectes en els punts de venda específics.

Notícia
Ho ha fet en el marc de la celebració de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus

Al web de l'Ajuntament de Manresa s'hi ha inclòs un apartat específic destinat a la Setmana de Prevenció de Residus, en el qual tothom que ho vulgui podrà consultar quins són els diferents tipus de residus que es generen de forma habitual.

Butlletí