Un estudi denuncia la saturació dels trens de rodalies

22/04/2005 - 00:00
El 85% dels trens de Rodalies Renfe i el 67% dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que entren a Barcelona entre les 7 i les 9 h estan saturats, i ofereixen a l'usuari una qualitat de servei 'baixa' o 'molt baixa'. Aquesta és la conclusió principal d'un informe elaborat per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP). Els impulsros d'aquest projecte han analitzat 400 trens de les dues operadores entre la darrera setmana de gener i la primera de febrer, temps que coincideix amb el període d'exàmens universitaris i, per tant, amb una menor demanda en algunes línies. Pel que fa a Renfe, entre 21 i 80 persones que viatgen en un tren en hora punta ho han de fer a peu. De totes les estacions analitzades, la saturació més gran es produeix a la línia C-1, de Badalona en sentit Barcelona, que pateix una ocupació d'entre el 80% i el 100%. Una altra línia amb col·lapse de passatgers és la C-2, de Montcada i Reixac, amb una ocupació d'entre el 52% i el 100%. Pel que fa als FGC, entre 21 i 68 passatgers viatgen drets, i les pitjors situacions es donen a l'estació de Gràcia, en sentit Vallès, on la majoria dels trens viatgen entre el 62% i el 100% d'ocupació. Amb aquestes dades a la mà, l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) ha decidit començar una campanya de recollida de signatures per exigir millores a Renfe. Aquesta entitat recorda que, segons la mateixa companyia, entre el 1992 i el 2004 els usuaris en dies laborables han augmentat el 80%, mentre que l'oferta de trens només ho ha fet el 5%. El president de la PTP, Pau Noy, ha aclarit que la campanya no es dirigeix als FGC pel fet que, "tot i que la situació és semblant", la companyia catalana "té un marge de maniobra escàs, perquè la longitud de les andanes i dels trens és la que és". En canvi, Noy ha puntualitzat que "Renfe té més marge de maniobra per trobar solucions", ja que la freqüència de pas dels trens és menor que en els FGC, i ha afegit que "a més té andanes llargues per a combois de sis vagons que no aprofita". Informe sobre els trens de rodalies Web específica de la PTP sobre el tema

Relacionats

Butlletí