Sabadell inicia l'emissió de certificats digitals per fer més àgils els tràmits

28/10/2004 - 00:00
La certificació digital dels ciutadans i ciutadanes de Sabadell ja és una realitat, segons informa el servei de premsa de l'ajuntament. Es tracta d'una iniciativa pionera a tot Catalunya, mitjançant la qual s'ha començat a emetre identitats (idCAT), que permetran a la ciutadania interaccionar i transaccionar telemàticament amb les administracions públiques sense necessitat de desplaçar-se físicament. L'idCAT, avalat pel CATCert, es podrà utilitzar no només per relacions amb l'Ajuntament, sinó amb altres administracions catalanes, tan locals com de la Generalitat de Catalunya. Així mateix, a través d'aquesta identitat digital, el ciutadà o ciutadana podrà també relacionar-se amb l'administració central de l'Estat, realitzant tràmits com els de la presentació de la declaració de la renda, entre d'altres. A partir d'ara, el ciutadà i ciutadana de Sabadell amb la identificació digital podrà fer de manera digital tràmits habituals, com ara demanar certificacions de padró o tributaris, fer consultes de les dades personals a les bases de dades municipals, consultar l'estat d'expedients o presentar sol·licituds o recursos entrant al registre digital municipal. L'emissió d'aquesta identitat digital és fruit d'un projecte que l'Agència Catalana de Certificació va iniciar el setembre del 2003 com a resposta a les necessitats de diferents administracions catalanes de poder identificar els ciutadans de forma telemàtica. L'Agència Catalana de Certificació (CATCert) és un organisme autònom que pertany al consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya (AOC), segons el Pacte Institucional del 23 de juliol del 2001, signat al Parlament de Catalunya. El seu objectiu és vetllar perquè la tramitació telemàtica dins l'Administració Pública Catalana s'efectuï amb totes les garanties tècniques i jurídiques de què es disposa avui dia. També presta serveis relacionats amb la certificació digital. El CATCert es va constituir el 29 d'abril de 2002, i està operatiu des de gener de 2003. El CATCert, com el consorci AOC, està format en un 60% per la Generalitat de Catalunya i en un 40% pel Consorci d'Ens Locals de Catalunya (Localret). La identitat digital, l'idCAT, es sol·licitarà a través del portal sabadell.net. Una vegada introduïda la informació que es demanarà, la petició quedarà emmagatzemada en espera que el ciutadà passi per una oficina del SAC (inicialment es podrà fer únicament a l'oficina central del Despatx Lluch) a recollir l'identificador que li permetrà després instal·lar-se el certificat digital en el seu PC de casa, descarregant-lo directament del web de CATCert. El certificat digital idCAT té una validesa de 3 anys i durant aquest temps els ciutadans es podran presentar davant de la finestreta electrònica de l'Ajuntament i les altres administracions catalanes i de l'Estat per fer tots els tràmits que ofereixin per Internet i per tant amb garanties jurídiques de legalitat, com si haguessin estat tramitades en paper i en persona. Font: sabadell.net.

Relacionats

Butlletí